خبرگزاری کار ایران

چند طرح آب و فاضلاب در بانه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۲۲۳

چندین طرح وزارت نیرو با اعتبار بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در شهرهای مختلف استان کردستان روز جمعه با حضور رئیس جمهور به صورت همزمان در ایستگاه پمپاژ آب روستای بوئین بانه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در آیین افتتاح این طرح ها به صورت همزمان در محل تصفیه خانه بوئین بانه اظهار کرد: طرح آبرسانی به شهر بانه از سد عباس آباد شامل خطوط انتقال (به طول ۲۲.۵ کیلومتر) ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۵۵۰ لیتر بر ثانیه و مخازن ذخیره به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب با اعتبار معادل ۲۳۵ میلیارد ریال و ارزش سرمایه گذاری ۵۷۳ هزار میلیارد ریال است.

آرش آریانژاد یادآور شد: این طرح قرار است آب پایدار بخشی از شهر بانه به ظرفیت ۵۵۵ لیتر بر ثانیه با حجم ۸.۵ میلیون مترمکعب در سال برای جمعیتی برابر با ۲۲۳ هزار نفر را تامین کند.

وی افزود: آبرسانی از تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر دیواندره و مجتمع روستایی اوباتو از سد سیازاخ با اعتبار معادل یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال و ارزش سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از جمله دیگر طرح ها بوده که قرار است آب بلندمدت دیواندره تا افق سال ۱۴۲۵ به ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه برای این شهر و ۸۰ لیتر بر ثانیه برای مجتمع روستایی اوباتو را تامین کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با بیان اینکه جمعیت زیرپوشش این طرح ۵۱ هزار و ۳۳۲ نفر خواهد بود، اضافه کرد: بلافاصله پس از وارد مدار شدن پروژه، سامانه ازن زنی با هدف ارتقای گوارایی به این تصفیه خانه افزوده شد.

آریانژاد ادامه داد: سومین طرح، آبرسانی از مدول دوم تصفیه خانه شماره ۲ شهر سقز از سد چراغ ویس با ارزش سرمایه گذاری ۶ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال است که می‌تواند آب بلندمدت شهر سقز با افزایش ظرفیت از ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ۶۰۰ لیتر بر ثانیه به میزان ۱۹ میلیون مترمکعب در سال تا افق ۱۴۲۵ برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر را تامین کند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان گفت: بهره برداری از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی گاران (ناحیه عمرانی ۱ و ۲ معادل یک هزار و ۱۰۰ هکتار و جنوب دریاچه زریوار ۱۶۰۰ هکتار) با سرمایه گذاری ۴۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، از دیگر این طرح ها است.

آریانژاد با اشاره به افتتاح مرحله مایع تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج با اعتبار ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال که افزایش ظرفیت تصفیه خانه از ۱۰۰ هزار به ۱۵۰ هزارمتری مکعب در روز، را دارد، افزود: افزایش جمعیت زیرپوشش از ۴۶۰ هزار به ۷۰۰ هزار نفر، بهبود کیفیت پساب خروجی و کاهش مقادیر فسفر، نیترات و آمونیاک به حد مجاز را به دنبال دارد.

وی به بهره برداری از سه پروژه عظیم حوزه برق با اعتباری بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال در دور دوم سفر هیات دولت به کردستان اشاره کرد و گفت: تبدیل کامل شبکه سیم مسی استان به کابل خودنگهدار با اعتبار ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان یکی دیگر از پروژه های قابل افتتاح در سفر هیات دولت را طرح بهارستان اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این پروژه، شبکه برق ۶۴۴ روستا در ۱۰ شهرستان استان با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اصلاح، بهینه سازی و بازمهندسی می‌شود.

آریانژاد با اشاره به افتتاح پروژه احداث خط و پست فوق توزیع سنندج ۶، به مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: بهره برداری از این پروژه منجر به افزایش ظرفیت شبکه به منظور برقرسانی به مشترکان جدید در محدوده مرکزی شهر سنندج، افزایش قدرت مانور، رفع ضعف ولتاژ و همچنین بهبود قابلیت اطمینان شبکه می‌شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در آغاز سفر به کردستان، نخست در آیین بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان حاضر شد و این پروژه را به طور رسمی افتتاح کرد.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون از جمله برنامه های دکتر رئیسی بود.

دیدار با فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله دیگر برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رئیس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز