خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

طرح ایمن سازی محور روستایی کهندان شهرستان جعفرآباد قم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۷۶۴

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد استان قم اعلام کرد: در قالب طرحی امانی و به منظور رفع نقاط مستعد حادثه، قوس‌های محور روستایی کهندان بخش قاهان تعریض شدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم،  مسعود زوارزاده در تکمیل این خبر، گفت: با عنایت به موقعیت جغرافیایی روستاهای بخش قاهان که به دلیل کوهستانی بودن در زمره ییلاقات مهم استان بوده و محورهای جاده‌ای آن از ترافیک غالبا چشمگیری به ویژه در ایام پایانی هفته و دیگر ایام مناسبتی سال برخوردارند تامین ایمنی این راه‌ها در اولویت اقدامات اداره متبوع قرار دارد.

زوارزاده افزود: همچنین به دلیل برفگیر بودن محورهای این بخش در فصول سرد سال، تمهیدات راهداری زمستانی جهت تامین ایمنی و تسهیل سفرهای ایام بارش با حساسیت و دقت ویژه‌ای پیگیری می‌شوند.

وی تصریح کرد: احصا و رفع نقاط مستعد حادثه در محورهای بخش قاهان در زمره اقدامات مستمر اداره متبوع بوده و تاکنون نسبت به رفع قالب آن‌ها اقدام شده است.

زوارزاده اصلاح و تعریض قوس‌های محور روستایی کهندان را از جمله اقدامات رفع نقاط مستعد حادثه دانست و توضیح داد: درمحور روستایی کهندان، دوقوس که دربین اهالی به نام پیچ‌های ۷ و ۸ شناخته می‌شوند و از نقاط مستعد حادثه بودند، طی طرحی امانی مرتفع شدند.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد در ادامه به میزان عرض تعریضی قوس های محور کهندان اشاره و اظهار داشت: در این طرح امانی هریک از قوس‌ها که در مجموع به طول یکصد متر هستند به میزان ۱۰ متر تعریض شدند.

زوار زاده ضمن یادآوری این مطلب که محور مذکور، مسیر ارتباطی روستاهای الگان، کهندان، چمانک و… با مرکز بخش است، عنوان کرد: دراین طرح امانی به منظور ارتقا ضریب ایمنی محور روستایی کهندان، ضمن تعریض قوس‌ها، نسبت به نصب انواع تابلو و علائم ترافیکی، ترانشه‌برداری، آشکار سازی، اصلاح شیب شیروانی و… اقدام شد.

وی افزود: جهت اجرای این پروژه، ۷ نفر عوامل فنی با استفاده از ۵ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک شامل بیل مکانیکی، پیکور، لودر کامیون، ایسوزو و… به انجام وظیفه پرداختند. 

زوارزاده در خاتمه از تمامی کسانی که از محل اجرای پروژه‌های عمران جاده‌ای عبور می‌کنند درخواست کرد ضمن رعایت جامع مقررات و قوانین، تعامل و همکاری لازم را با مجریان طرح لحاظ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز