خبرگزاری کار ایران

ثبت نام قطعی ۵۳۲ داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۴۸۱

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان از ثبت نام قطعی ۵۳۲ نفر در گیلان تا صبح امروز خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، جواد شفیعی ثابت گفت : از ۵۳۲ نفر از ثبت نام کنندگان در ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان، ۵۲ نفر زن و ۴۸۰ نفر مرد هستند.

وی از رکورد شکنی میزان ثبت نام کنندگان در گیلان در مقایسه با ۱۱ دوره قبل خبر داد و افزود : ۱۹ درصدداوطلبان ۵۰ تا ۵۵ سال، ۱۸ درصد ۴۰ تا ۴۵ سال و ۱۴ درصد درصد ۵۵ تا ۶۰ سال، ۱۵ درصد ۳۵ تا ۴۰ و ۷ درصد هم ۳۰ تا ۳۵ سال سن دارند. 

دبیر ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه از میان ثبت نام کنندگان ۲۷ درصد سابقه ایثارگری دارند، گفت: بیش از ۷۸ درصد داوطلبان مدرک کارشناسی ارشد و ۱۴ درصد دکترا، ۶ درصد کارشناسی و ۲ درصد هم مدرک حوزوی دارند.

جواد شفیعی ثابت افزود: در ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان، رشت و خمام ۱۴۶ نفر، رودسر و املش ۵۸ نفر، لاهیجان و سیاهکل ۵۴ نفر، تالش، ماسال و رضوانشهر ۵۴ نفر، فومن و شفت ۴۲ نفر، بندرانزلی ۳۹ نفر، آستارا ۲۹ نفر، لنگرود ۲۹ نفر، رودبار ۳۲ نفر، صومعه سرا ۲۲ نفر و 27 نفرآستانه اشرفیه ثبت نام کرده‌اند.

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با تاکید بر پایان مهلت ثبت نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات تا ساعت ۱۸ امروز سوم آبان، گفت: از ۱۴ تا ۲۰ آبان نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مرکز استان، فرمانداری رشت، وزارت کشور و فرمانداری قم برای همه حوزه‌های انتخابیه کشور آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز