خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال تا پایان مهر؛

335 پرونده در تعزیرات قزوین مصالحه شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۰۷۳

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: در هفت ماهه سال جاری ۳۳۵ فقره گزارش مردمی با مراجعه مستقیم شکات توسط میز خدمت ثبت، در شعبه مربوطه رسیدگی و با مصالحه طرفین پایان یافته است.

به گزارش ایلنا، علیرضا حسن‌پور در بیان جایگاه صلح و سازش گفت: با توجه به پشتوانه غنی مصالحه در فرهنگ دینی و جایگاه سنت نیکوی صلح و سازش در نظام حقوقی، پرونده‌هایی که شاکی خصوصی دارند به سرعت در شعبه ویژه رسیدگی در صورت سازش طرفین و پایمال نشدن حقوق عامه، پرونده مختومه می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین افزود: اولویت این مرجع صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، حفظ امنیت، آرامش و ثبات بازار است، برای تحقق این هدف در رسیدگی به شکایات مردمی یا هرگونه ایراد خسارت به اشخاص بر اثر وقوع تخلفات صنفی تلاش می‌شود؛ ضمن رعایت جنبه عمومی تخلف با اعاده حق شاکی از طریق آشتی و توافق طرفین و بدون صرف هزینه حل و فصل شود.

وی پیشگیری از انباشت پرونده در مراجع قضایی، کاهش زمان رسیدگی و خدمت رسانی دقیق، سریع و منصفانه در جهت رضایت‌مندی عمومی را مهم‌ترین دستاورد مصالحه دانسته و افزایش مراجعات مردمی را نشانه اعتماد به تعزیرات حکومتی برشمرد.

حسن‌پور گفت: مصالحه‌های صورت گرفته در تعزیرات قزوین در هفت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز