خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست سال جاری؛

789 مددجوی زندان‌های قزوین مشغول به کار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۲۴۱

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین از اشتغال 789 نفر از مددجویان در کارگاه‌های اشغال‌زایی زندان در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی گفت ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به عدم بازگشت آن‌ها به سمت ارتکاب جرم یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: اشتغال در زندان نقش موثری در کاهش بزه‌کاری و تغییر سبک زندانیان دارد و این شرایط را فراهم می‌کند تا مددجو پس از آزادی نیز با مهارتی که در کارگاه‌های زندان کسب کرده برای خود فعالیت اقتصادی را بیاندازد.

وی عنوان کرد: دستگاه قضایی و مجموعه زندان‌های استان برای تحقق این امر با فراهم کردن بستر‌های لازم تلاش کرده تا زمینه اشتغال زندانیان واجد شرایط را مهیا کند و در این راستا 408 نفر در کارگاه‌های زندان، 164 نفر از طریق اعزام به کار و 217 نفر با اشتغال نشسته فعالیت دارند.

شعبانی با بیان اینکه ۲۷۰ نفر از خانواده زندانیان جهت اشتغال خانگی و دایمی شناسایی شده‌اند، گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از خانواده زندانیان در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار شده‌اند و امیدواریم با پالایش صورت گرفته و شناسایی ظرفیت اشتغال استان تا پایان سال بخش زیادی از خانواده‌ها در شرکت‌های تولیدی مشغول به کار شوند.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری با همکاری تمامی بخش‌ها باید اشتغال 50 درصدی زندانیان که هدف‌گذاری شده محقق شود و در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها بخصوص حوزه صنعت که همواره پای کار بوده‌اند، به خوبی استفاده شود و بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار برای اعضای خانواده مددجویان، آسیب‌های اجتماعی را از آن‌ها دور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز