خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قزوین:

عقب ماندگی‌های کشور با پیشرفت‌های علمی درحال جبران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۵۱۶

امام جمعه قزوین گفت: مقاومت اسلامی باید دغدغه همه ما مسلمانان باشد، هر چه اینجا قدرت بگیریم دشمنان ما به ضعف و انزوا کشیده می‌شوند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تاکید بر اهمیت تقوا گفت: خدای متعال فرمود هرکس تقوای بیشتری دارد، ارزش بیشتری دارد؛ خدا نفرمود هرکس ثروت بیشتری یا علم بیشتری دارد ارزش بیشتری خواهد داشت، حتی نفرمود آن کسی که بیشتر نماز می‌خواند ارزش بیشتری دارد، تا زمانی که خروجی نماز و روزه و انواع واجبات و مستحبات تقوا نباشد، این‌ها فایده‌ای نخواهند داشت.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: عبادت باید نورانیت ما را افزایش دهد، از کجا می‌شود فهمید نورانیت افزایش پیدا کرده یا خیر؛ اگر حق و باطلی را دیدیم و بی‌تفاوت نبودیم، اگر موقع نماز شد آرام و قرار از ما گرفته شد، اگر مظلوم و گرسنه‌ای را دیدیم و دلمان سوخت و برای او اقدامی کردیم، اگر انس و الفت با قرآن داشتیم، اگر صرفاً نماز را نخواندیم، بلکه قیام به نماز کردیم، این‌ها نشانه نورانیت و تقواست.

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: روز حقوق بشر و کرامت انسانی را در پیش داریم، کرامت انسانی را خدا پایه‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی باید دغدغه همه ما مسلمانان باشد، هر چه اینجا قدرت بگیریم دشمنان ما به ضعف و انزوا کشیده می‌شوند.

عابدینی افزود: کسانی که در کشورهای اسلامی و غیراسلامی قتل عام راه انداختند، کسانی که هیروشیما را بمباران کردند و 160 هزار انسان را یا کشتند و یا مجروح کردند، این‌ها وقتی از حقوق بشر و انسان صحبت می‌کنند معلوم است غیر از نفاق، دروغ و فریب هیچ چیز دیگری در صحبت‌هایشان نیست.

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: خداوند انسان‌هایی را مانند رسول اکرم (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و ائمه اطهار (ع) تربیت کرده است که پاسداران کرامت انسانی بودند و حتی برای دشمنان خود هم دلسوزی می‌کردند و این حفظ کرامت انسانی بر مبنای تقوای الهی است.

امام جمعه قزوین با تبریک روز خبرنگار گفت: ما به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه که بسیار زحمت می‌کشند خداقوت عرض می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز