خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی فارس خبرداد؛

بخشودگی جرائم کارفرمایان تا پایان مردادماه / منفی شدن تعداد بیمه شدگان نسبت مستمری بگیران در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۶۶۰

مدیرکل تامین اجتماعی فارس از بخشودگی جرائم کارفرمایان مشمول این قانون، تا پایان مردادماه خبرداد و بهره‌مندی از بخشودگی ١٠٠ درصدی را بستگی به تعداد تقسیط آن دانست.

به گزارش ایلنا، جلیل مرادی در یک کنفرانس خبری تعداد کارگاه‌های فعال و غیرفعال تحت پوشش تامین اجتماعی فارس را ۱٤١ هزار و ١٦٣ واحد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های اداره کل تامین اجتماعی فارس بیش از درآمدهایش است، عنوان کرد: امروز خطری که سازمان را تهدید می‌کند، منفی شدن نسبت تعداد بیمه شدگان به مستمری بگیران است.

مرادی با یادآوری اینکه آخرین ضریب قابل قبول در بحث ورودی‌ها و خروجی‌های سازمان تامین اجتماعی، ضریب پشتیبانی چهار است، ابراز کرد: در حال حاضر این ضریب به عدد ٣.٩ رسیده و روند ورودی‌های سازمان را منفی کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه درحال حاضر استان از نظر تعداد جمعیت بازنشستگان در رتبه شش کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: با احتساب بیمه شدگان و مستمری بگیران، نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. 

وی همچنین از طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی سخن گفت و افزود: دانشجویان و زنان خانه‌دار می‌توانند برای بهره مندی از این طرح غیرحضوری به سایت سازمان مراجعه کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس، نرخ بیمه‌ای تعریف شده برای این طرح را ١٢ تا ١٨ درصد اعلام و به خدمات گسترده این سازمان که به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه می‌شود، اشاره کرد و افزود: مخاطبان سازمان تامین اجتماعی می‌توانند خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

بخشودگی جرائم کارفرمایان تا پایان مردادماه / منفی شدن تعداد بیمه شدگان نسبت مستمری بگیران در استان

مرادی با اشاره به اینکه کارگاه‌های خصوصی بالای ٥٠ نفر مشمول بازرسی نمی‌شوند، گفت: به منظور جلوگیری از فرار بیمه‌ای کارگاه‌های خصوصی، شناسایی افراد شاغل بیمه نشده در دستور کار قرار گرفته است.

او تاکید کرد: اگرچه از نظر تعداد بیمه شدگان در استان فارس روند به رشدی داشته‌ایم اما در عین حال این آمار از متوسط کشوری کمتر است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس خاطرنشان کرد که اختلاف درآمدهای این اداره نسبت به درآمدهای آن حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان است و کسری‌ها از محل سایر منابع سرمایه‌گذاری تامین می‌شود.

مرادی با بیان اینکه، بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌توانند وضعیت استحقاق درمان خود را استعلام کنند، یادآور شد: هر بیمه شده می‌تواند با تلفن همراه خود کد #۱۴۲۰*۴* را شماره‌گیری و وضعیت استحقاق درمان خود را استعلام کند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد مشاغل سخت و زیان آور و هنرمندان تحت پوشش صندوق هنر اظهار داشت:  هنرمندانی که از طریق صندوق هنر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، بیمه شده آزاد هستند و مشمول مزایای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور نمی‌شوند.

مرادی خاطرنشان کرد: برای بهره‌مندی خبرنگاران از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، باید حق بیمه افراد به مدت تعیین شده قانونی، از طریق رسانه پرداخت شده باشد. 

وی گفت: مشاغلی که ادعا دارند باید سخت و زیان‌آور محسوب شوند باید تقاضایشان در کارگروهی که اعضاء آن از اداره کل تعاون، تامین اجتماعی، علوم پزشکی و کارفرما و بیمه شده، هستند بررسی و تائید شود.

بیمه‌ها باید به سمت پوشش ریسک‌های بزرگ بروند

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان فارس نیز با بیان اینکه معتقدیم بیمه‌ها باید به سمت پوشش ریسک‌های بزرگ بروند، گفت: به جای بیماریهای ساده مانند سرماخوردگی باید به دنبال پوشش بیماری‌های سخت برویم تا ارکان خانواده و زندگی افراد دچار تنش و مشکل شود.

بهرام‌کریم آقایی افزود: اعتبار مالی دفترچه‌های سازمان تامین اجتماعی کم نیست اما هزینه‌های درمان بسیار سنگین است و تعرفه‌های دولتی پیش‌بینی شده پاسخگو نیست. 

 وی با بیان اینکه ٤٤٠٠ پزشک، داروخانه، پاراکلینیک، درمانگاه و بیمارستان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در فارس هستند، گفت: سال گذشته ۲٤٥٠ میلیارد تومان به این مراکز پرداخت شده که نسبت به سال ١٤٠٠ حدود ٢٤٤ درصد رشد داشته است.

آقایی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این رشد را مربوط به تاخیر پرداخت‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: تا دی ماه سال گذشته تمام مطالبات مراکز دانشگاهی را پرداخت کرده‌ایم.البته مطالبات داروخانه دانشگاهی را تا اردیبهشت ماه امسال تسویه کرده‌ایم.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان فارس با تاکید بر اینکه قبول داریم، هزینه درمان در بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی چند برابر است، افزود: اعتبار مالی دفترچه‌های سازمان تامین اجتماعی کم نیست اما هزینه‌های درمان بسیار سنگین است و تعرفه‌های دولتی پیش بینی شده پاسخگو نیست.

بیمارستان ٣٢٠ تخت خوابی ملاصدرا در  شیراز ساخته می شود

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس نیز با بیان اینکه درمان برای افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به صورت مستقیم و غیرمستقیم دنبال می‌شود، گفت: در استان فارس علاوه بر بیمارستان شهید بهشتی، ٢٢ مرکز سرپایی ملکی متعلق به این سازمان وجود دارد که تعرفه درمان در آنها بیش از ٩٠ درصد رایگان است.

صادق جلیلی با بیان اینکه در سال گذشته چهار میلیون و ٤٠٠ هزار نفر مراجعه سرپایی و ٢٢ هزار مورد بستری در این ٢٣ مرکز ثبت شده است، افزود: بیمارستان ٣٢٠ تخت خوابی ملاصدرا در محور حسینی الهاشمی نیز که فاز نخست آن در مرحله اسکلت به اتمام رسیده است طبق برنامه زمانبندی دو ساله وارد مدار بهره برداری خواهد شد و با بهره گیری از بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی آن، بخش عمده‌ای از مشکلات درمان افراد تحت پوشش سازمان حل خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه درمانگاه در دست ساخت شهرستان فیروزآباد با ٨٤٠ میلیارد تومان به پایان رسیده است، عنوان کرد: این درمانگاه در سفر هیئت دولت به استان فارس مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

جلیلی ادامه داد: درمانگاه‌های شهرستان‌های مهر و خرمبید نیز به ترتیب دارای ٤٠ و ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی هستند و درمانگاه شهر زرقان نیز که ٤٠ درصد پیشرفت فیزیکی آن توسط خیرین انجام شده، پس از واگذاری به سازمان، ١٢ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس خاطرنشان کرد: درمانگاه اقلید نیز در حال اتمام طراحی و آغاز عملیات ساخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز