خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در البرز:

حتی یک بیکار در کشور برای ما نقطه آسیب محسوب می‌شود/ استان البرز پیشران در حوزه خدمات است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۱۷۱

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در البرز با تاکید بر اینکه رفع موانع تولید نیازمند رصد و پایش دقیق است، گفت: هدفگذاری برای سال جدید بیش از یک میلیون فرصت شغلی است که انتظار داریم البرز پیشران باشد.

به گزارش ایلنا از البرز، صولت مرتضوی در ابتدای سفر استانی به البرز با حضور در اولین جلسه کارگروه اشتغال استان البرز در سال جاری که با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد، اظهار داشت: طبق بیانات مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ سال مهار تورم و رشد تولید خواهد بود، برداشت ما این است که با رشد تولید، تورم مهار خواهد شد لذا افزایش بهره وری در کنار رشد تولید، ستون فقرات کشور را مستحکم خواهد کرد.

وی با عنوان اینکه بیش از هدف‌گذاری انجام شده در البرز شغل ایجاد شده است، افزود: به فرض ضریب خطای ۵_۶ درصدی خواهیم دید که آمار نهایی مقبول و مطلوب است. این آمار به شیوه‌های مختلفی راستی آزمایی شده است که همگی آن بیانگر واقعیت آمار است.

وزیر تعاون از افزایش یک میلیون و ۸۰ هزار نفری بیمه شدگان اجباری در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: این آمار کافی نیست و حتی یک نفر بیکار در کشور برای ما نقطه آسیب است.

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه هم در حوزه اشتغال باید حرف برای گفتن داشته باشیم و هم در حوزه مسکن و ازدواج، گفت که فقر باید به شکل کامل ریشه کن شود.

مرتضوی، استان البرز را پیشران در حوزه خدمات برشمرد و گفت: طبق آماری که از سوی مدیران استانی ارائه شد، ۱.۸ محصولات کشاورزی کشور در البرز رشد می‌کند و معتقدیم اگر به دانش بهره‌وری مسلط شویم راندمان در حوزه دامی و کشاورزی بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که رفع موانع تولید نیازمند رصد و پایش دقیق است، اضافه کرد: هدفگذاری برای سال جدید بیش از یک میلیون فرصت شغلی است که انتظار داریم البرز پیشران باشد.

مرتضوی معدل پوشش بیمه تأمین اجتماعی در کشور ۴۹ میلیون نفر برشمرد و اضافه کرد: البرز باید متناسب با نیاز استان و هدف‌گذاری کشوری اقدام کنند، سعی داریم با وزارت بهداشت در این حوزه تفاهم نامه داشته باشیم تا از موازی کاری جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز