خبرگزاری کار ایران

پس از سه ساعت جست وجو ؛

۶ نوجوان گمشده در ارتفاعات دراک شیراز نجات یافتند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۰۳۳

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: 6 نوجوان کوهپیما که در وضعیتی خطرناک و در قسمت شیب تند ارتفاعات دراک شیراز مسیر را گم کرده بودند در عملیات 6 ساعته امدادگران نجات یافتند.

به گزارش ایلنا ، محمدهادی قانع شامگاه پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: به دنبال تماس یک گروه کوهپیما با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، گروه ویژه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی مستقر در ایستگاه ۲۲ پارک کوهستانی دراک و ایستگاه شماره ۱۷ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، ساعت ۱۲ و ۲۲ دقیقه ظهر پنجشنبه ۸ دی ماه به سمت ارتفاعات دراک حرکت کردند.

وی ادامه داد: آتش نشانان به صورت پیاده و با طی کردن مسیرهای صعب العبور به سمت محل اعلام شده حرکت کردند.

قانع اضافه کرد: نیروهای عملیاتی پس از سه ساعت جست و جو در ارتفاعات، با 6 نوجوان ۱۷ ساله که در قسمت شیب تند دره و در وضعیتی خطرناک قرار داشتند و مسیر را گم کرده بودند مواجه شدند.

وی با اشاره به شرایط سخت آب و هوا و سرمای شدید،گفت: تیم عملیاتی به همراه 6 نوجوان پس از برپایی چهار کارگاه و عبور از مسیر های دشوار در کوهستان ، حوالی ساعت ۱۸ خود را به سطح زمین و محل امن رساندند.

در این حادثه به هیچ یک از اعضای گروه کوهپیمایان نوجوان آسیبی نرسید. ارتفاعات دراک در غرب کلانشهر شیراز واقع است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز