خبرگزاری کار ایران

در اولین روز از هفته کتابخوانی؛

کتاب «روز‌های پیام‌بری» در قزوین رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۳۷۰

مراسم رونمایی کتاب «روز‌های پیام‌بری»، روایتی از زندگی غلامحسن حدادزادگان، راننده آمبولانس پیکر شهدا و پیام‌رسان شهادت تعدادی از شهدای قزوین به خانواده‌هایشان، با حضور مسئولان استانی و کشوری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، در آستانه گرامیداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار، مراسم رونمایی کتاب «روز‌های پیام‌بری»، در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

این کتاب روایتی از زندگی غلامحسین حدادزادگان کارمند بنیاد شهید، راننده آمبولانس پیکر شهدا و پیام‌رسان شهادت تعدادی از شهدای قزوین به خانواده‌هایشان است که در ۴ فصل تنظیم شده و به قلم روح‌الله شریفی در 330 صفحه و با شمارگان یک‌هزار و 250 نسخه در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در این مراسم گفت: مسئولان و نویسندگان در ثبت و ضبط خاطرات شهدا و بازماندگان‌شان و جانبازان وظیفه سنگینی دارند و در این راستا باید همت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی افزود: نویسندگانی مانند روح‌الله شریفی باید کمک کنند تا آثار فاخری در ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی تولید شود تا مورد استفاده همگان قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری هم در این جلسه گفت: چاپ کتاب «روزهای پیام‌بری» اقدام جدید، سوژه جذاب و ماجرای تازه‌ای از دوران هشت سال دفاع مقدس است که به همت روح‌الله شریفی تدوین و به چاپ رسیده ‌است.

محمدمهدی دادمان ادامه داد: کتاب روزهای پیام‌بری کتابی ناب، درجه یک و نویدبخش جریان ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی است که به همت و تلاش شریفی، دل‌ بستگان دفاع مقدس در حوزه هنری و به لطف و عنایت الهی فصل جدیدی از این ادبیات در استان قزوین آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: کارهای بسیار نکرده‌ای در ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی داریم و از سوی دیگر زمان علیه ما در حال حرکت است و هر روز زمان را از دست می‌دهیم و از بازگویی حماسه‌ها و اتفاقات بزرگی که در دوران دفاع مقدس افتاده در روایت آن‌ها عقب هستیم.

اجرایی شدن سند تحول چشم‌انداز در ادبیات پایداری

مدیر حوزه هنری استان قزوین هم در این جلسه گفت: این نهاد سند تحول چشم‌انداز در ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی را با جدیت دنبال می‌کند که نمونه بارز آن تدوین و چاپ 14 عنوان کتاب در سال جاری است.

محمدرضا امامقلی خاطرنشان کرد: ایده‌ خلاقانه تشکیل باشگاه مرکز رشد ادبیات پایداری و استفاده از ظرفیت‌هایی مانند شریفی به ما آموخت که می‌شود از همه ظرفیت‌های استان قزوین در ثبت اسناد دفاع مقدس و انقلاب اسلامی استفاده کرد.

این مسئول از همه فعالان درخواست کرد که کمک کنند حوزه هنری با تمام توان خاطرات انقلاب و دفاع مقدس را تدوین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز