خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم:

100 هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۷۲۴

معاون وزیر علوم گفت: درحال حاضر در کشور ایران 100 هزار دانشجوی خارجی در حال تحصیل هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان سفیران فرهنگی ایران در کشورهای مقصد استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هاشم داداش‌پور در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فرهنگ ملل که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در حال حاضر حدود شش میلیون دانشجو در کشورهای مختلف دنیا در حال تحصیل هستند که این میزان در حال افزیاش است.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور ادامه داد: سهم کشور ایران از تبدل دانشجو 1.5 درصد است که این میزان آمار کمی است و باید افزیاش پیدا کند.

معاون وزیر علوم عنوان کرد: با تبادل دانشجو می‌توان هویت و فرهنگ خود را به سایر کشورها منتقل کرد و در واقع دانشجویان خارجی سفیران فرهنگی کشورها هستند.

 وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه فرآیند جذب دانشجو یک چرخه است باید پس از جذب دانشجو بتوانیم هم دانشگاه و هم کشور را به خوبی برای آن‌ها معرفی کنیم؛ همچنین برای ارتباط مناسب با دانشجویان خارجی آشنایی نسبت به فرهنگ و زبان ملل مختلف یک ضرورت است، همچنین برای اینکه این دانشجویان نقش سفرای فرهنگی را ایفا کنند نحوه ارتباط با آن‌ها پس از فارغ التحصیلی و بازگشت به کشورشان هم دارای اهمیت است.

داداش‌پور بیان کرد: ایجاد انجمن فارغ التحصیلان دانشجویان خارجی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به ارتباط با دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و تبادل فرهنگی بین کشورها کمک کند.

این جشنواره به مدت سه روز و با حضور دانشجویان خارجی 90 دانشگاه کشور و رایزنان فرهنگی و سفیران 40 کشور در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز