خبرگزاری کار ایران

با اجرای فاز اول طرح جهاد آبرسانی؛

40 هزار روستایی کرمانشاه از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۰۷۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با اجرای فاز اول طرح جهاد آبرسانی در استان، اهالی ۱۹۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، رضا داودی در  جلسه بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه های محرومیت زدایی شرکت آب و فاضلاب استان، با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه های محرومیت زدایی در دست اقدام، گفت: پس از مطرح شدن طرح جهاد آبرسانی در وزارت نیرو با محوریت آبرسانی به روستاهای مناطق محروم، دی ماه سال گذشته قرارداد آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان در قالب یک قرارداد ۳۰ ماهه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد و از بهمن ماه عملیات اجرایی فاز اول آن توسط قرارگاه نجف و سپاه حضرت نبی اکرم(ص) به عنوان معین آغاز شد.

به گفته داودی پروژه های آبرسانی هشت شهرستان استان که شامل ۱۸۳ روستا است به قرارگاه نجف و پروژه های شش شهرستان که شامل ۱۶۶ روستا است به سپاه حضرت نبی اکرم(ص) واگذار شد.

وی افزود: در فاز اول این طرح آبرسانی به ۱۹۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر در شهرستانهای کرمانشاه، سنقر و کلیایی، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، صحنه، پاوه و دالاهو در قالب ۱۲ مجتمع آغاز و با پیشرفت ۱۰ تا ۴۰ درصد در حال انجام است و پیش بینی می شود فاز اول پروژه تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعتبار پروژه جهاد آبرسانی استان را ۳۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: اکثر روستاهای این پروژه که در مناطق محروم و مرزی استان قرار دارند دارای تنش آبی بوده و با تانکر سیار آبرسانی می شوند.

داودی در ادامه تشکیل قرارگاه جهاد آبرسانی در وزارت نیرو را یکی از پروژه های عظیم عمرانی و حرکتی جهادی جهت رفع مشکلات آب روستایی دانست و گفت: تلاش خواهیم کرد پروژه آبرسانی به ۳۴۹ روستا استان طی دو سال به اتمام برسد.

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه، شاخص بهره مندی آب شرب روستایی استان نیز از ۸۳ درصد به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

مهدی خان‌احمدی ناظر عالی پروژه‌های جهاد آبرسانی وزارت نیرو نیز با تقدیر از نیروی زمینی سپاه و بسیج سازندگی اظهار کرد: با بررسی هایی که از روند اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان کرمانشاه داشته ایم، امیدواریم سرعت و کیفیت اجرا آنها با توجه به اهتمام قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در آینده نزدیک به شرایط مطلوب تر نزدیک شود.

 وی به ضرورت ارائه برنامه زمانبندی دقیق جهت انجام این پروژه ها تاکید کرد و افزود: پروژه های طرح جهاد آبرسانی که با هدف محرومیت زدایی و ایجاد زیرساخت های آبرسانی لازم در روستاها به اجرا درآمده اند باید به‌ صورت جهادی و بر اساس استانداردهای فنی با سرعت معقول اجرا شوند، بگونه ای که پس از پایان اجرا پروژه ها علاوه بر افزایش شاخص بهره مندی آب شرب روستایی، شاهد توسعه روستاهای محروم  باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز