خبرگزاری کار ایران

نجات فرد گرفتار شده در ارتفاعات کوه زنبیل ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۴۴۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: با اجرای عملیات نجات ۵/۵ ساعته فرد گرفتار شده در کوه زنبیل ارومیه نجات یافت.

به گزارش ایلنا، امیر جعفرزاده بیان گفت:در پی تماس یکی از کوهنوردان با سامانه 112 مرکز کنترل وهماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در حدود ساعت 4 بامداد، مبنی بر گرفتار شدن همنورد خود در ارتفاعات کوه زنبیل ارومیه واقع در در 25 کیلومتری محور ارومیه_ تبریز، بلافاصله بعد از اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات EOC جمعیت استان، تیم واکنش سریع هلال احمر استان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تیم واکنش سریع هلال احمر با به همراه داشتن تجهیزات مربوطه و با عملیات و جستجوی میدانی، ۵/۵ساعته توانستند فرد گرفتار شده در ارتفاعات را د ر صحت و سلامت کامل پیدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: نجاتگران تیم واکنش سریع پس از ارزیابی و گرفتن شرح حال و تثبیت جسمانی و روانی فرد با توجه به ترس و استرس شدید فرد حادثه دیده و عدم توانایی در بازگشت از مسیر، وی را به پایین کوه هدایت و تحویل خانواده دادند.

وی گفت: کوهنوردان می‌توانند در صورت بروز حادثه با شماره 112 تماس گرفته تا در کمترین زمان نجاتگران هلال احمر جهت امدادرسانی به مصدومین حوادث کوهستانی اعزام شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز