خبرگزاری کار ایران

فرماندار قزوین خبرداد:

کاهش ۴۰ درصدی میزان کرونایی ها در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۰۶۲

فرماندار شهرستان قزوین از کاهش آمار بستری و مرگ بیماران کرونایی در شهرستان قزوین با توجه به اعمال محدودیت ها و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی نسبت به پیش از محدودیت ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد شفیعی با اعلام این خبر گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل ویروس کرونا با استفاده از مشارکت مردمی، هماهنگی‌های بین بخشی و بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای بسیجی راه اندازی شده است.

فرماندار قزوین با اشاره به اهداف تخصصی این طرح افزود: کاهش مرگ به میزان ۱۰ درصد در ماه نخست و ۴۰ درصد در سه ماه، کاهش بستری به میزان ۳۰ درصد در ماه نخست و ۵۰ درصد در سه ماه، قطع زنجیره انتقال با افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی به میزان ۸۰ درصد در ماه نخست و ۹۰ درصد در سه ماه و پوشش حمایتی از گروه های در معرض خطر به میزان ۵۰ درصد در ماه نخست و ۹۰ درصد در ماه های آینده از اهداف تخصصی این طرح است.

شفیعی با اشاره به سیاست هایی که این طرح دنبال می کند، اظهار کرد: ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری و بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام افراد در معرض تماس، قرنطینه خانگی، توسعه درمان سرپایی، افزایش کیفیت خدمات درمانی و غیره از جمله مهم ترین سیاست های این طرح است که امیدواریم به خوبی اجرا شود.

وی اضافه کرد: در این طرح چهار کمیته قرنطینه خانگی، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی و پایش و نظارت فعالیت می کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در این طرح مشغول به انجام وظیفه هستند، ادامه داد: تیم های نظارتی بیشتر به دنبال افزایش نظارت ها در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اصناف و مراکز دیگر فعالیت می کنند.

فرماندار قزوین یادآور شد: تیم های حمایتی بیشتر توزیع کمک های مردمی برای جمعیت آسیب پذیر را برعهده دارند که این کمک ها حتی شامل اکسیژن و خدمات معیشتی هم می شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: تیم های مراقبتی هم  پس از مشخص شدن افراد کرونا مثبت موضوعات مختلفی از جمله قرنظینه خانگی و تست سریع نزدیکان مبتلا به کرونا را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی مسوولان و جهادگران در این زمینه این طرح آثار بسیار خوبی را داشته که امیدواریم با ادامه این فعالیت ها بتوانیم وضعیت شهرستان را از نارنجی به زرد و در نهایت به وضعیت سفید کرونایی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز