خبرگزاری کار ایران

فعال صنفی جوشكاران و اسكلت‌سازان تهران تشریح كرد:

نقش پیمانکاران ساختمانی در فرار کارفرمایان از مسئولیت حوادث شغلی

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۵۶

چكیده:‌ «کارفرمایان برای شانه خالی کردن از مسئولیت حوادث شغلی که ممکن است برای کارگران ساختمانی اتفاق بیافتد با پیمانکاران جزء قرارداد می‌بندند./ فعالیت این شركت ها توجیه قانونی و شرعی ندارند و آنان تنها از دست رنج كارگران تغذیه می كنند.»

رئیس انجمن صنفی جوشکاران و اسکلت سازان تهران از واسطه گری پیمانکاران جزء میان کارگران ساختمانی و کارفرمایان انتقاد کرد.

«مرادحسین مرادی» در این باره به ایلنا گفت: کارفرمایان برای شانه خالی کردن از مسئولیت حوادث شغلی که ممکن است برای کارگران ساختمانی اتفاق بیافتد با پیمانکاران جزء قرارداد می‌بندند.

وی ادامه داد: اکثریت این پیمانکاران در ادارات کار ثبت نشده‌اند و عوارض و مالیاتی به دولت پرداخت نمی‌کنند و به راحتی می‌توانند از بار حقوقی حوادث شغلی که برای کارگران ساختمانی اتفاق می‌افتد فرار کنند.

به گفتهٔ آقای مرادی، پیمانکارانی که بخشی از کار را به عهده گرفته‌اند پس از مدتی، كار را به پیمانکار دیگری واگذار می‌کنند كه این مساله موجب می‌شود کارگران امکان دسترسی به پیمانکار قبلی را برای پی‌گیری مطالبات خود نداشته باشند.

رئیس انجمن صنفی جوشکاران و اسکلت سازان تهران در پایان اظهار داشت: جامعه کارگری خواهان حذف شرکت‌های پیمانکاری است. فعالیت این شركت ها توجیه قانونی و شرعی ندارند و آنان تنها از دست رنج كارگران تغذیه می كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز