خبرگزاری کار ایران

نامه دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی به وزیر كار:

توقع كارگران در شرایط سرسام‌آور تورمی، تسریع افزایش حقوق بود

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۵۲

چكیده:‌ «انتظار و توقع این بود باتوجه به افزایش سرسام آور تورم و کاهش قدرت خرید مردم بویژه قشر شریف و زحمتکش کارگران در طی ماههای گذشته سرعت بیشتری در انجام موارد لحاظ گردد.»

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در نامه‌ای خطاب به «اسدالله عباسی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار دستور عاجل و مقتضی در رابطه با افزایش حق مسکن و بن کارگری شد.

به گزارش ایلنا، «غلامرضا عباسی» در این نامه با اشاره به افزایش سرسام آور تورم و کاهش قدرت خرید مردم بویژه کارگران درطی ماههای گذشته بر لزوم تسریع روند تصویب افزایش حق مسکن و بن کارگری تاکید کرده است.

تاکید دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور بر سرعت بخشیدن به روند تصویب افزایش حق مسکن و بن کارگری در شرایطی صورت می‌گیرد که وزیر کار، این افزایش را پیش از رای اعتماد مجلس نهم شورای اسلامی در روز ۱۵ اردیبهشت سال جاری وعده داده بود.

طولانی شدن روند مذکور سبب شده تا برخی فعالان کارگری، وعده افزایش حق مسکن و بن کارگری را «شعاری برای تصاحب کرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» عنوان کنند.

یکی از فعالان کارگری بعد از مطرح شدن وعده‌های وزیر کار در رسانه‌ها گفته بود: برای آقای عباسی بهتر است تا روی سخن خود بایستد در غیر این صورت اظهارات وی به معنای عوام فریبی خواهد بود. تشکل‌های کارگری پیگیر قول آقای عباسی خواهند بود. کسی نمی‌تواند به جامعه کارگری قولی را بدهد و سپس آن را عملی نکند و باید در قبالش پاسخگو باشد.

ظاهرا با گذشت بیش از ۲ ماه از تکیهٔ آقای عباسی بر کرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قولش برای افزایش حق مسکن و بن کارگری فراموش نشده و فعالان کارگری با جدیت پیگیر این مساله هستند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز