خبرگزاری کار ایران

انتظار چهار ساله‌ بازنشسگان «نخ پارسیلون» برای دریافت حقوق و سنوات

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۴۷

«حجم معوقات مزدی این بازنستگان تا ۱۸ ماه می‌رسد و حقوق پرداخت نشده عمدتاً مربوط به سنوات پایان کار بوده و بخشی از آن نیز شامل عیدی و پاداش و معوقات مقطعی حقوق طی چهار سال گذشته می‌شود.»

۱۳۵ نفر از کارگران بازنشسته کارخانه «نخ پارسیلون» خرم آباد که از سال ۸۹ تا ۹۲ به مرور بازنشسته شده‌اند هنوز موفق به دریافت معوقات حقوقی و سنوات پایان خدمت خود نشده‌اند.

به گفته منابع خبری ایلنا در کارخانه نخ پارسیلون، حجم معوقات مزدی این بازنستگان تا ۱۸ ماه می‌رسد و حقوق پرداخت نشده عمدتاً مربوط به سنوات پایان کار بوده و بخشی از آن نیز شامل عیدی و پاداش و معوقات مقطعی حقوق طی چهار سال گذشته می‌شود.

یکی از کارگران بازنشسته کارخانه نخ پارسیلون در این باره به ایلنا گفت: میانگین مبلغ سنوات خدمت ۱۳۵ بازنشسته این کارخانه با توجه به میزان سوابق کاریشان حدود ۲۰ میلیون تومان است. این کارگران با استفاده از تسهیلات مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده‌اند اما کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی، پرداخت مطالبات کارگران را به تاخیر انداخته است.

او گفت: به همین دلیل روز گذشته شماری از کارگران بازنشسته این واحد تولید کننده انواع نخ پلی استر در شهرستان خرم آباد در اعتراض به ۴ سال مطالبات معوقه در مقابل ساختمان استانداری لرستان تجمع کردند. در جریان این تجمع بازنشسته‌ها خواستار دیدار با استاندار لرستان شدند که بی‌پاسخ ماند. در ‌‌‌نهایت مسئول حراست استانداری در جمع معترضین حاضر شد وقول‌هایی برای پیگیری داد.

او گفت: سالهای گذشته در جریان پیگیری‌های حقوقی کارگران از اداره کار و سایر نهادهای دولتی، بخش کمی از مطالبات حقوقی و سنواتی کارگران بازنشسته(حدود دو تا سه میلیون تومان) پرداخت شده است.

به گفته وی، این واحد در سال ۸۹ به دلیل سیاست گذاری‌های غلط اقتصادی دولت و ناتوانی مسئولان کارخانه در رقابت با محصولات مشابهه خارجی به مدت سه سال تعطیل اعلام شد.

او افزود: کارفرما در توجیه عدم پرداخت مطالبات کارگران بازنشسته و شاغل کارخانه، کمبود نقدینگی و منابع مالی را بهانه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز