خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کانون عالی انجمن‌ صنفی:

شیوه توزیع سبد کالا، دولت را از چشم کارگران می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۸۷

چکیده: طراحان این شیوه توزیع یا از شرایط حداقل بگیری مطلع نبوده‌اند یا صرفا قصد داشتند نام کارگران به صورت نمایشی در لیست دریافت کنندگان سبد کالا قرار داشته باشد. سبد کالای دولت شامل اکثریت کارگران نمی‌شود و این معضل، کارگران را در برابر دولت قرار می‌دهد.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از مراجعه صبح امروز کارگران به دفاتر نهادهای صنفی برای اطلاع از شرایط دریافت سبد کالا خبر داد.

«هادی ابوی» با اشاره به سرگردانی کارگران پس از اعلام شرایط برخورداری از سبد کالا، به ایلنا گفت: خط کشی که دولت برای ارائه سبد کالا طراحی کرده است منطقی نیست و همین بی‌منطقی باعثسرگردانی کارگران شده است.

این مقام کارگری در ادامه به اطلاعیه شماره یک توزیع سبد کالا اشاره کرد که بر اساس آن دولت تنها به سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و بازنشستگان تامین اجتماعی که حقوق آن‌ها زیر پنج میلیون ریال است، سبد کالا ارائه می‌دهد.

سخنگوی انجمن صنفی کارگران در این باره گفت: کارگرانی که با سابقه کار نه چندان طولانی و با احتساب پایه سنوات، اندکی بیش از ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند نیز حداقل بگیر هستند و خط کش دولت برای ارائه سبد کالا به کارگران با هیچ منطقی سازگار نیست.

او معتقد است شیوه توزیع سبد کالا میان کارگران، محبوبیت دولت «حسن روحانی» را به شدت کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: کارگرانی که با سابقه کار نه چندان طولانی و با احتساب پایه سنوات، اندکی بیش از ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند نیز حداقل بگیر هستند و خط کش دولت برای ارائه سبد کالا به کارگران با هیچ منطقی سازگار نیست.

هادی ابوی افزود: طراحان این شیوه توزیع یا از شرایط حداقل بگیری مطلع نبوده‌اند یا صرفا قصد داشتند نام کارگران به صورت نمایشی در لیست دریافت کنندگان سبد کالا قرار داشته باشد. سبد کالای دولت شامل اکثریت کارگران نمی‌شود و این معضل، کارگران را در برابر دولت قرار می‌دهد.

این فعال صنفی بیان کرد: تنها عده محدودی از کارگران که بیمه شده و کمتر از حداقل مزد دریافت می‌کنند به همراه کارگران زیر زمینی، کمتر از ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند و عجیب آنکه کارگران زیر زمینی نیز به دلیل آنکه بیمه نیستند، مشمول دریافت سبد کالا نمی‌شوند.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پایان با انتقاد از تبعیض دولت میان کارگران و کارمندان، اظهار داشت: کارمندان با دریافتی های بیش از دو میلیون تومان شامل سبد کالا شده‌اند اما کارگرانی که اندکی بیش از ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند، مشمول نشده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز