خبرگزاری کار ایران

اولین جشن نارنجی در پارك شهید سلمانی آران و بیدگل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۷

اولین جشن نارنجی با موضوع بازیافت زباله به همت شركت صبح امید كویر و با همكاری شهرداری، دانشگاه پیام نور و اداره محیط زیست آران و بیدگل از بیست و ششم تا 28 مهرماه در آران و بیدگل با استقبال عموم برگزارشد.

ایلنا – آران و بیدگل: اولین جشن نارنجی با موضوع بازیافت زباله همراه با برنامه های شاد به همت شركت صبح امید كویر و با همكاری شهرداران آران و بیدگل، انجمن دوستداران طبیعت دانشگاه پیام نور و اداره محیط زیست آران و بیدگل از بیست و ششم تا 28 مهرماه با حضور فرماندار، رئیس اداره حفظ محیط زیست، انجمن شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر آران و بیدگل و جمعی از مسئولین در پارك شهید مهدی سلمانی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، شهردار آران و بیدگل در این مراسم ضمن مثبت ارزیابی كردن و تشكز و قدردانی از برگزاركنندگان این جشن گفت: برگزاری اولین جشن بازیافت در این شهرستان می تواند اقشار مختلف جامعه را با مفاهیم و موضوعات مرتبط با زباله و پسماند و نحوه كاهش آن با تفكیك از مبدا و كاهش آلودگی های محیط زیست آگاه سازد.

عموزاده با اشاره به اینكه امیدواریم با برگزاری این جشن فرهنگ بهینه سازی و كاهش اثرات مخرب محیط زیست با تلاش همشهریان چهره زیبایی از طبیعت شهرآران و بیدگل را به همراه داشته باشد، گفت: شهروندان می توانند با صرفه جویی و بدور از اصراف از این نعمات الهی بهره مند شو ند تا بازیافت مواد اثرات مخرب دفن و استفاده بی رویه از مواد اولیه جلوگیری شود.

رئیس اداره حفظ محیط زیست شهرستان آران و بیدگل نیز در حاشیه اولین جشن نارنجی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل ضمن تشكر و قدردانی از برگزاركنندگان این جشن بسیار با شكوه و شاد گفت: بر گزاری این جشن زمینه سازی برای رشد فرهنگ زیست محیطی و استقبال بهینه از مواد بازیافتی و كاهش اثرات مخرب زباله و پسماند با تفكیك از مبدا و استفاده مجدد اینگونه مواد می باشد.

« الهیار دولتخواه » با تاكید بر اینكه امیدواریم در آینده بسیار نزدیك شاهد راه اندازی كارخانه بازیافت مواد در محل دفن پسماند با همت شهرداری آران و بیدگل باشیم.

قاسم پور رئیس شورای شهر آران و بیدگل نیز ضمن مهم دانستن حفظ محیط ریست به مضرات اثرات مخرب محیط ریست پرداخت و گفت: همانطوركه در دین اسلام به پاكیزگی و حفظ محیط ریست تاكید زیادشده است لذا شهروندان باید با رعایت فرهنگ زیست محیطی در پاكیزه نگاه داشت محیط اطراف و شهر خود تلاش نمایند.

 با توجه به اینكه حفظ محیط ریست و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی بدون همكاری و مساعدت دیگر ارگانها براحتی قابل حل نیست لذا انتظار می رود جهت ایجاد محیطی سالم و بدور از هرگونه آلودگی ریست محیطی شهروندان و كلیه مسئولان و دلسوزان محیط زیست تلاش و همكاری جدی را داشته باشند.

به پاس قدردانی از شهروندان این شهرستان در بازیافت كاغذ برنامه های متنوعی شامل: كار با كاغذ، نمایشگاه كار دستی با مواد بازیافتی، نمایشنامه، مراسم چوب بازی و مسابقه برگزارشد و در پایان مراسم به قید قرعه به برندگان جوایز ارزنده ای شامل سكه طلا، دوچرخه، سرویس چینی و غیره اهداء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز