خبرگزاری کار ایران

شیب تند سالمندی در آران و بیدگل

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۶۵۵

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار نفر از جمعیت این بخش از استان اصفهان بالای ۶۵ سال سن دارند و در واقع سالمند هستند.

حیدر ایمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه مودت و دوستی نسبت به پدر و مادر در شهرستان آران و بیدگل نمونه و بی‌نظیر است، تأکید کرد: صله‌رحم و احترام به والدین سالمند سبب شده امید به زندگی میان این قشر از جامعه افرایش یابد.

وی افزود: شیب سالمندی در آران و بیدگل در مقایسه با میانگین کشوری بسیار بالاست و می‌بایست رشد جمعیت جوانی در منطقه را با هدف پیشگیری از مشکلات آینده سرعت بیشتری داد.

 به گفته رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل در تنها خانه سالمندان شهرستان ۴۰ نفر نگهداری می‌شود که اکثریت آنها از شهرهای مجاور است و ابوزیدآباد بیشترین تعداد سالمند منطقه را در مقایسه با جمعیت خود داراست. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۹۵ معلول در این اداره دارای پرونده هستند و از خدمات و کمک‌های دولتی استفاده می‌کنند.

ایمانیان ضمن اشاره به ازدواج‌های فامیلی و عدم مراجعه برای آزمایش‌های ژنتیک سبب افزایش تعداد معلولان در آران و بیدگل شده تأکید کرد: اجباری شدن آزمایش ژنتیک و حضور در کلاس‌های قبل از ازدواج برای کاهش افراد دارای معلولیت مؤثر بوده است.

 وی افزود: ۶۸۰ معلول جسمی، ۵۶۰ معلول ذهنی، ۱۸۰ نابینا ۲۲۰ ناشنوا و کم‌شنوا، ۲۵ نفر اوتیسم، ۲۶۰ نفر اعصاب و روان، ۷۰ معلول ضایعه نخاعی و ۱۰۰ سالمند تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز