خبرگزاری کار ایران

تارتار: گزینه اولم برای فصل بعد ملوان است

تارتار: گزینه اولم برای فصل بعد ملوان است
کد خبر : ۱۴۸۸۲۲۰

سرمربی تیم فوتبال ملوان در نشست خبری پیش از مصاف با آلومینیوم گفتگوی مفصلی با خبرنگاران انزلی داشت.

به گزارش ایلنا مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال ملوان در نشست خبری پیش از دیدار پایانی تیمش در لیگ بیست و سوم که شب آینده در ورزشگاه سیروس قایقران مقابل آلومینیوم برگزار می‌شود، گفت: در کنفرانس آخرین بازی هستیم. من از همه عزیزان تشکر می‌کنم که در این مدت خیلی همراه بودید. چالشی را در این فصل به یاد ندارم. هر چند در هفته‌های اخیر حالمان بسیار بد است و شرمنده شما و هواداران هستیم. فردا ولی سعی می‌کنیم با خاطره خوبی لیگ را تمام کنیم.

 

او با تمجید از آلومینیوم اضافه کرد: تیم بسیار خوبی است آلومینیوم و در بازی‌های بیرون از خانه خطرناک ظاهر شده. در جدول همسایه هستیم ولی در این بازی برای دل هواداران بازی می‌کنیم و می‌خواهیم خاطره خوبی را به جا بگذاریم. امیدوارم بازی خوبی بشود.

او سپس در واکنش به این سوال که چرا شرایط ملوان در نیم فصل دوم دگرگون شد توضیح داد: الان خیلی کوتاه پاسخ می‌دهم. ما در کورس سهمیه بودیم و با تراکتور و سپاهان رقابت می‌کردیم. در بازی با پرسپولیس با اشتباه داوری شکست خوردیم و در خانه هم با اشتباهات خودمان شکست خوردیم. در همین حین فاصله ایجاد شد بین تراکتور، سپاهان و ما. تیم‌های پایین 7،8 امتیاز با ما فاصله داشتند. البته مصدومیت بازیکنان، زمین تمرین بد در حسن رود و ... همه چیز دست به دست هم داد. طبیعی است وقتی از گرفتن سهمیه ناامید شدیم، انگیزه‌ها کم می‌شود. در یکی دو بازی اخیر واقعا بچه‌ها تلاش کردند ولی دستمان خالی شد و متاسفانه آخر فصل این اتفاق رخ داد. 

تارتار ادامه داد: شما اما فکر کنید اول فصل این بحران اتفاق می‌افتاد و ما در نیم فصل دوم امتیاز می‌گرفتیم و 40 امتیازی می‌شدیم، همه درود می‌فرستادند ولی از شانس ما این نتیجه نگرفتن به آخر فصل رسید. حالا امیدوارم فردا نتیجه خوبی بگیریم و بتوانیم با جایگاه خوبی فصل را تمام کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان درباره عدم هماهنگی خط دفاعی و دروازه‌اش گفت: ما فرعباسی را به عنوان مصدوم داریم. امیدواریم به بازی فردا برسیم. دفاع‌ها را هم براساس تیم مقابل آ رایش می‌دهیم. مثلا اگر تیم مقابل نیروی هوایی داشته باشد، دفاع‌های سرزن می‌گذاریم و اگر بازیکن سرعتی داشته باشند از بازیکنان دیگری استفاده می‌کنیم. ولی این ضعف به خاطر مصدومیت گلر ما بوده. آسیب دیدگی فرعباسی تاثیرگذار بوده. ما هم سعی کردیم آینده ملوان را بسازیم.

او سپس با گفتن این جمله که می‌خواستم فردا این صحبت‌ها را مطرح کنم، اضافه کرد: من خودم گفتم گزینه اولم ملوان است و باید جوانان تیمم را تست کنم. به هر حال پنجم بودیم و خطر سقوط هم احساس نمی‌کردیم. به هر حال پس چه زمانی باید به جوانان میدان داد. اگر قرار است من بمانم باید الان بازیکنان تیمم را محک بزنم. من قدیمی‌ترین مربی لیگ هستم و همه چیزی که دارم براساس تجربه به دست آمده. حالا بعضی‌ها می‌گویند می‌خواهد باخت‌هایش را توجیه کند. ما وقتی می‌بینیم امیدی به برد نیست از جوانان استفاده می‌کنیم. مثلا تراکتور از ما سه بر صفر جلو افتاده و از جوان‌ها استفاده می‌کنیم تا ببینیم برای سال آینده چه کاره هستند! 

 

او ادامه داد: گلر ما هم مصدوم است و در بازی سپاهان به جای اینکه از گلر ذخیره 30 ساله استفاده کنیم، از گلر 20 ساله استفاده کنیم. تا ببینیم اگر برای سال آینده تکلیف ما چیست. این‌ها براساس تجربه است. البته انتقاد هم می‌کنند که ما می‌پذیریم. ولی وقتی شما یک تیم را ارزیابی می‌کنید، باید مجموع بازی‌هایش را ارزیابی کنید. این بحران برای هر تیمی‌پیش می‌آید. متاسفانه برای ما آخر فصل پیش آمده. فقط امیدوارم فردا برنده باشیم.

از تارتار پرسیده شد که آیا ملوان برای فصل آینده میلاد سرلک را در اختیار دارد یا خیر اضافه کرد: من تمرکزم روی بازی فرداست. آخرین باری که میلاد را دیدم دو هفته پیش بود. ای آر آی دستش بود، مشکل دیسک کمر داشت و رفت تهران برای کار کمرش. شنیدم باید جراحی بشود. این آخرین خبری است که درباره سرلک دارم.

 

سوال بعدی از مهدی تارتار درباره سطح فوتبال گیلان و بحرانی بودن شرایط فوتبال این استان بود. تارتار درباره اینکه او این شرایط را چطور ارزیابی می‌کند، اینطور توضیح داد: من واقعا دلم می‌سوزد. این استان این همه عاشق دارد. واقعا دلم می‌سوزد چرا امکانات نیست. ما جی پی اس اجاره ای داریم هر هفته. نمی‌توانیم تهیه کنیم. این در فوتبال کشور عادی است و حتی لیگ یکی‌ها هم دارند. ما "گیم ردی" برای ریکاوری نداریم. یک دانه تهیه کرده ایم و بچه‌ها برای ریکاوری توی صف می‌ایستند. واقعا این‌ها مشکلات کوچکی نیستند. تیم ملوان کار بزرگی کرده. ما 60 درصد از پول بازیکنان و کادر را داده ایم. 60 درصد از 125 میلیارد بودجه کادر و بازیکن می‌شود 80 میلیارد. پول یک بازیکن تیم‌های مدعی است.  ما با این شرایط اینجای جدول هستیم. منصفانه ما را نقد کنند. از نظر بودجه بین 10 تیم اول نیستند. پس بچه‌های ما کار بزرگی را انجام داده اند. پس انتظار از مسئولان استان و حتی مسئولان کشور هست. چون باید از بالا بخواهند. باید مردم را درک کنند. این همه سرمایه گذاری می‌شود. بیایند و یک درصدی را به تیم ملوان بدهند. یک زمین خوب تمرین درست کنند. چطور زمستان ورزشگاه سن سیروس ما عالی است ولی چمن حسن رود خراب است؟! برای اینکه رسیدگی نیست و توی پادگان است. همه این‌ها است که آسیب درست می‌کند. باید نگاه بهتری باشد. امیدوارم مسئولان نگاه بهتری داشته باشند. از همه مهم تر یک استادیوم در شان و شخصیت این هوادار بسازند. واقعا این استادیوم ظرفیتش برای این هواداران خیلی کوچک و کم است.

 

منبع ورزش3
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز