خبرگزاری کار ایران

استقلال و پرسپولیس به دنبال یک قانون آسیایی

استقلال و پرسپولیس به دنبال یک قانون آسیایی
کد خبر : ۱۴۹۸۵۹۳

دو باشگاه ایرانی حاضر در لیگ نخبگان آسیا به دنبال این هستند تا شرایط افزایش سهمیه بازیکنان خارجی را در هماهنگی با فدراسیون شکل دهند.

به گزارش ایلنا، آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات در حالی اعلام شد که بر اساس آن سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ برتر یک سهمیه کاهش پیدا کرده و به تعداد 5 بازیکن رسید. در بند 6 از ماده 36 قوانین جدید سازمان لیگ آمده: «تعداد سهمیه بازیکنان خارجی هر باشگاه در لیگ برتر حداکثر پنج نفر می‌باشد که یک نفر از آنها باید آسیایی (1+4) باشد. در صورتی که هر بازیکن خارجی بدون عذر پزشکی (با تشخیص ایفمارک) در کمتر از 40 درصد دقایق (زمان) مسابقات حضور داشته باشد، برای فصل بعد به همان تعداد از سهمیه بازیکنان خارجی تیم مذکور کم می‌شود. چنانچه باشگاه از تمام ظرفیت بازیکنان خارجی با مدت قرارداد بیش از یک سال استفاده نموده باشد و امکان اجرای حکم ماده 8 مزبور به جهت تعارض با اصل لزوم قرارداد میسر نباشد، پس از پایان قرارداد با هر یک از بازیکنان خارجی، یک سهمیه کسر شده در استخدام بازیکن خارجی دیگر لحاظ خواهد شد.»

با این حساب به نسبت سال گذشته یک سهمیه از سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ برتر کسر شده و این در شرایطی هست که براساس تصمیم کارگروه نظارت بر قراردادها، در فصل جدید برخلاف لیگ گذشته، بازیکنان لژیونر در صورت حضور در لیگ ایران جزو سهمیه خارجی تیم‌ها محسوب نخواهند شد تا به این ترتیب فرصت جذب این دسته از بازیکنان سهمیه خارجی تیم‌ها را اشغال نکند.

 

رفع سوءتفاهم درباره دقایق بازی خارجی‌ها

نکته قابل توجه درباره بازیکنان خارجی و تداوم ماندگاری این دسته از بازیکنان در لیگ ایران به جز شرایط قبلی می‌توان به دقایق حضور آنها در لیگ برتر اشاره کرد. دقایق حضور خارجی‌ها در مسابقات لیگ برتر در فصل گذشته به 60 درصد دقایق بازی اختصاص پیدا کرده، این در حالی است که امسال با کاهش سهمیه خارجی، 20 درصد از این دقایق نیز کم شده است. گفتنی است اعلام این بند به صورت کلی، سوءبرداشت‌هایی را ایجاد کرده بود مبنی بر اینکه 60 درصد همراهی به تعداد بازی‌ها مربوط می‌شود یا به مقدار دقایق کل مسابقات، که با پیگیری‌های خبرنگار ایران ورزشی مشخص شد بازیکنان خارجی برای تمدید قرارداد خود در فصول بعدی در فصل بیست و چهارم باید در 40 درصد دقایق بازی به میدان بروند که این بدان معناست که از مجموع 2700 دقیقه مسابقات، یک بازیکن خارجی باید حداقل در 1080 دقیقه تیمش را در میدان همراهی کند.

 

موافقان سهمیه خارجی: فعلاً فقط استقلال

در این بین و در ارتباط با سهمیه بازیکنان خارجی به تازگی مطالبی منتشر شد مبنی بر اینکه نمایندگان آسیایی کشورمان در نامه‌ای از سازمان لیگ درخواست کرده‌اند تا این سهمیه به اندازه یک بازیکن خارجی دیگر افزایش پیدا کند. با این حال پیگیری‌های خبرنگار ایران ورزشی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال حکایت از آن دارد که در بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس که حضور آنها در لیگ الیت قطعی شده و تیم‌های سپاهان و تراکتور که از حالا حضور آنها در لیگ قهرمانان قطعی است (البته سپاهان فرصت حضور در لیگ الیت را خواهد داشت) تا به امروز فقط استقلالی‌ها این درخواست را آن هم به صورت شفاهی ارائه کرده‌اند. هر چند پیگیری‌ها از باشگاه استقلال نیز حاکی از آن است که مسئولان این باشگاه بعد از گرفتن موافقت شفاهی باشگاه‌های سپاهان و تراکتور به دنبال همراه کردن پرسپولیسی‌ها هستند تا در نامه‌ای واحد، این درخواست مهم خود را به فدراسیون فوتبال ایران ارائه دهند.

در هر صورت تقابل تیم‌های ایرانی در لیگ الیت با تیم‌های متمول عربی می‌طلبد تا فدراسیون فوتبال با نگاهی ویژه و حمایتی از نمایندگان ایران با این موضوع به صورت کارشناسی‌تر برخورد کرده هر چند به نظر می‌رسد در صورت ارسال درخواست، این امر به زودی توسط هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بررسی و نتیجه نهایی آن به این دسته از تیم‌ها ابلاغ شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز