خبرگزاری کار ایران

نگاهی به وضعیت سهام شرکت فولاد امیر کبیر کاشان

 نگاهی به وضعیت سهام شرکت فولاد امیر کبیر کاشان
کد خبر : ۱۵۰۵۸۶۲

بازدهی سهام فولاد امبیرکبیر کاشان در سال ۱۴۰۲، ۷۴ درصد بود و درصد نوسان قیمت نماد (فجر) در سال گذشته ۱۵۵ درصد شد که این نماد از حیث بازدهی رتبه اول را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت فولاد امیر کبیر کاشان که سهامدار عمده آن شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستا وابسته به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است، با هدف تولید ورق گالوانیزه به روش غوطه‌وری گرم مداوم در اسفند ماه ۱۳۷۲ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به بهره‌برداری رسید.

در حال حاضر محصولات شرکت فولاد امیر کبیر کاشان، کلاف‌های اسید شویی شده کلاف‌های نورد سرد شده با کیفیت سخت، کلاف های نورد سرد و آنیل شده با کیفیت تجاری، کششی و کششی عمیق، کلاف و ورق‌های گالوانیزه با کیفیت تجاری و کششی و نیز ورق های گالوانیزه با مقاطع سینوسی و ذورنقه است.

ظرفیت اسمی تولید محصولات شرکت شامل خط اسیدشویی و بازیافت ۳۰۰ هزار تن، خط نورد سرد ۲۵۰ هزار تن، خط آنیل ۱۵۰ هزار تن، خط گالوانیزه ۱۶۰ هزار تن، برش و رول فرمینگ ۴۰ هزار تن در سال است.

نگاهی به عملکرد و دستاوردهای فجر در سال ۱۴۰۲

با توجه به سهام نمادهای فولادی و سنگ آهنی در بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ با لحاظ کردن تبدیل اثر افزایش سرمایه و تقسیم سود نقدی در قیمت سهم، وضعین بازدهی سهام شرکت امیر کبیر کاشان در سال ۱۴۰۲، ۷۴ درصد بوده است. این نماد از حیث بازدهی در سال گذشته رتبه اول را در بین شرکت‌های فولادی بازار سرمایه بدست آورده است.

سود خالص این شرکت سال گذشته جهش خیره کننده ۱۰۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بوده است و مجموع درآمد این شرکت در سال گذشته رشد ۱۵ درصدی را این شرکت در حوزه استاندارد سازی تولیدات نیز موفق به نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل تجربه کرده است. فولاد امیر کبیر کاشان همچنین موفق به کاهش ۳ درصدی بهای تمام شده کالا و خدمات در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل شد.

فولاد امیر کبیر کاشان جهت استفاده از تمامی ظرفیت‌های تولیدی ارائه خدمات کارمزدی را افزایش داد بنابراین درآمد این شرکت، از محل خدمات کارمزدی در سال گذشته جهش قابل توجه ۱۱۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

ارتقاء نماد معاملاتی این شرکت فجر از تابلوی فرعی به تابلوی اصلی بازار اول بورس اوراق بهادار از جمله موفقیت‌های این شرکت بورسی است که خود نشان از شفافیت مالی سودآوری قابل قبول است.همچنین امیرکبیر کاشان با رعایت تمامی استانداردها و معیارهای پدافند غیرعامل نظیر حفاظت پیرامونی_کالبدی، حفاظت زیستی_شیمیایی و امنیت سایبری توانست، در جمع چهار شرکت برتر ایران از دید سازمان پدافند غیرعامل کشور قرار گیرد.

وضعیت سهام امیرکبیر کاشان در دو سال گذشته؛

(با لحاظ کردن تعدیل اثر افزایش سرمایه و تقسیم سود نقدی در قیمت سهم)

قیمت سهم در ابتدای سال ۱۴۰۱

۲.۹۴۹

قیمت سهم در ابتدای سال ۱۴۰۲

۳.۱۸۰

قیمت سهم در ابتدای سال ۱۴۰۳   

۵.۵۴۴

بازدهی سهم در سال ۱۴۰۱

۸%

بازدهی سهم در سال ۱۴۰۲   

۷۴%

سقف قیمتی سال ۱۴۰۲

۴.۹۳۴

کف قیمتی سال ۱۴۰۲ 

۳.۱۸۰

درصد نوسان سال ۱۴۰۲

۱۵۵%

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز