خبرگزاری کار ایران

روضه اصحاب فرهنگ با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری برگزار شد؛

یاد کردن از شهید رئیسی در روضه‌ها لطف حضرات معصومین(ع) است

یاد کردن از شهید رئیسی در روضه‌ها لطف حضرات معصومین(ع) است
کد خبر : ۱۵۰۳۶۹۴

فرزند شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی گفت: خجالت‌زده هستیم که در ایام محرم و مجالس عزای سیدالشهدا(ع) اسم شهید رئیسی به میان می‌آید، چراکه شهادت ایشان با ماجرای کربلا قابل مقایسه نیست اما لطف حضرات معصومین(ع) است که در روضه‌ها از شهید رئیسی نیز یاد می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، روضه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در رثای اهل بیت علیهم السلام به یاد شهید جمهور و رونمایی از مجموعه آثاری مرتبط با شهدای پرواز اردیبهشت، چهارشنبه (بیستم تیر ۱۴۰۳) با حضور محمد مخبر؛ سرپرست ریاست‌ جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرتضی آقاتهرانی؛ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، غلامحسین اسماعیلی؛ رئیس دفتر رئیس جمهور شهید، میثم لطیفی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، یاسر احمدوند؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی؛ مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، معاونان، مدیران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و مسئولان فرهنگی کشور، خانواده شهید رئیسی و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد کاشانی در این مراسم سخنرانی کرد و ذاکران اهل بیت(ع) حاج علی انسانی و حاج مرتضی طاهری به مداحی پرداختند و احمد علوی، شاعر نیز در این مراسم به شعرخوانی پرداخت. همچنین در این مراسم از خانواده رئیس‌جمهور شهید، با حضور فرزندان ایشان و مجتبی امینی برای ساخت مستند «پرواز در مه» که روایت‌گر آخرین سفر استانی شهید جمهور و سقوط بالگرد حامل ایشان است، تقدیر شد.

 

در جای جای دنیا برای شهید رئیسی مراسم عزاداری برپا شد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: حس اتحاد، وحدت، خویشاوندی بین ما به وجود آمده بود و این برای ما سخت است که پایان دولت زودتر از موعد قانونی اتفاق افتاد و رئیس‌جمهور عزیز خود را از دست دادیم‌. ایشان قطعا در مهمانی انبیاء حضور دارند، اما برای ما ارادتمندانشان حسرت، اشک و آه و ناله باقی مانده است. 

وی ضمن تقدیر از همراهی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه بابت همراهی در طی مدت فعالیت دولت شهید رئیسی، با اشاره به حضور خانواده شهید رئیسی و مسئولان حاضر در مراسم افزود: از فرزندان گرامی رئیس‌جمهور گرامی شهید، دکتر مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، آقایان قاضی‌زاده، لطیفی، اسماعیلی از دفتر ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضور در این مراسم تشکر می‌کنم.

 

در ادامه مراسم ریحانه سادات رئیسی، فرزند شهید رئیسی نیز به سخنرانی پرداخت. وی در بخشی از سخنان خود گفت: پیش از مسئولیت‌های قوه قضائیه و ریاست‌جمهوری، در آستان قدس رضوی مورد عنایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بودیم اما پس از شهادت شهید رئیسی، ایشان به شکلی پدرانه به ما لطف داشتند و اکنون فرصت را مغتنم می‌دارم و اینجا از لطف ایشان تشکر کنم. 

وی با اشاره به عزاداری مردم در نقاط مختلف دنیا برای شهادت شهید جمهور افزود: صحنه عجیبی در ماجرای شهادت شهید رئیسی پیش آمد، اقبال مردم دنیا و عزاداری‌هایی بود که در کشورهای مختلف برای ایشان برگزار شد. این عزاداری‌ها صرفا سیاسی و دولتی نبود. همچنین از ابتدای خبر شهادت، سید حسن نصرالله و خانواده محترم ایشان و خانواده شهدای مقاومت همراه ما بودند که از آن‌ها تشکر می‌کنم. همراهی آن‌ها یک نشانه است و جای تحلیل دارد.

ریحانه سادات رئیسی ادامه داد: خجالت‌زده هستیم که در ایام محرم و مجالس عزای سیدالشهدا(ع) اسم شهید رئیسی به میان می‌آید، چراکه شهادت ایشان با ماجرای کربلا قابل مقایسه نیست اما لطف حضرات معصومین(ع) است که در روضه‌ها از شهید رئیسی نیز یاد می‌شود. برخی اوقات شهید پس از شهادتش تمام می‌شود، اما گاهی حیات او پس از شهادت ادامه پیدا می‌کند‌ که این به نوع جایگاه شهید بستگی دارد. اینکه شهیدی بتواند پس از خود نیز دوست و دشمن را از یکدیگر جدا کند، عجیب است. شهید رئیسی به شهادت رسیدند، اما دشمنان ایشان هنوز حضور دارند و هنوز سخنرانی و قلم اشتباه نیز وجود دارد.

 

دوره طلایی سه ساله

وی با اشاره به فعالیت دولت شهید رئیسی بیان کرد: دوره طلایی سه ساله‌ای داشتیم که توانستیم یک عالم دینی و روضه‌خوان امام حسین(ع) را در انقلاب اسلامی، در کسوت رئیس‌جمهور با رای مردم داشته باشیم و اکنون از خدمات آن یاد می‌شود. با این حال گستاخان می‌گویند چرا در دوره فعالیت ایشان میزان نهادهایی دینی بیشتر شد که البته این برای ما افتخار است. اکنون هجمه‌هایی به فعالیت شهید وارد می‌شود و کسی نیست از زحماتش دفاع کند. در این وضعیت باید امت انقلابی به دفاع از میراث ایشان و شهید امیرعبدالهیان بپردازند.

فرزند شهید رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که تا پیش از دولت شهید رئیسی دیپلماسی کشور گرفتار امر سیاسی تنگ‌نظرانه قرار گرفته بود، گفت: در دولت سیزدهم دیپلماسی مدل‌های مختلف گرفته بود که اگر چنین نبود برای عزاداری شهید رئیسی چنین استقبالی صورت نمی‌گرفت. امیدواریم دولت‌های بعد از ثمرات این دولت استفاده کنند.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام ماه محرم، گفت: شاید ما توانایی تقدیر و تشکر از رئیس‌جمهور شهید را نداشته باشیم. این جلسه نیز بهانه‌ای بود تا عرض ارادت خود را به ساحت اباعبدالله (ع) و یکی از خدمتگزاران ایشان نشان دهیم. رئیس‌جمهور عزیز عنایت ویژه‌ای به فرهنگ و هنر داشتند. در عرصه کتاب ۱۰ جلسه با اصحاب نشر را حضور داشتند و به صورت میانگین ماهی دو مرتبه با اهالی فرهنگ و هنر دیدار می‌کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز