خبرگزاری کار ایران

فرزین در جمع خبرنگاران:

نرخ رشد اقتصادی کشور در سال گذشته ۵ درصد بوده است

نرخ رشد اقتصادی کشور در سال گذشته ۵ درصد بوده است
کد خبر : ۱۴۹۵۶۴۰

رئیس بانک مرکزی گفت: نرخ رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ به قیمت بازار برابر ۵ درصد است. با توجه به متوسط نرخ رشد کشور در سال های گذشته و به ویژه کشورهای دیگر در سال ۲۰۲۳ است. با توجه به گزارش که بانک جهانی در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده بالاترین نرخ رشد متعلق به ایران با ۵ درصد بوده و متوسط نرخ رشد کشورهای منطقه از کشور ما پایینتر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: من این خبر را اعلام کنم گزارش نرخ رشد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ روز گذشته آماده شد و دستور دادم که بر روی سایت منتشر کنند و اینجا آمده‌ام تا یک گزارش مختصری از آن ارائه کنم.  نرخ رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ به قیمت بازار برابر ۵ درصد است. این رقم با توجه به متوسط نرخ رشد کشور در سال های گذشته و به ویژه کشورهای دیگر در سال ۲۰۲۳ است. با توجه به گزارش که بانک جهانی در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده بالاترین نرخ رشد متعلق به ایران با ۵ درصد بوده و متوسط نرخ رشد کشورهای منطقه از کشور ما پایین‌تر بوده است. با توجه به روند سال‌های گذشته نرخ رشد ۵ درصد شتابان و نرخ قابل قبولی است که امیدواریم در سال جاری هم ادامه داشته باشد. 

وی افزود: رشد تشکیل سرمایه همچنان نرخ بسیار رشد خوبی است. این رقم در سال گذشته ۶.۷ درصد بود. امسال افزایش پیدا کرده و به ۷.۲ رسیده است. نکته بسیار قابل توجه نرخ بسیار خوب رشد تشکیل سرمایه در فصل چهارم است که برابر ۱۴.۲ درصد بوده است. 

رئیس بانک مرکزی تصریح کرد:‌ متاسفانه نرخ رشد کشاورزی ما همچنان قابل قبول نیست. در سال ۱۴۰۱ ۱.۱ درصد بود. در سال ۱۴۰۲ هم نرخ رشد مثبت ۰.۲ بوده و امیدواریم با اقداماتی که صورت می‌گیرد، نرخ رشد هم با توجه به وضعیت آب و هوایی مواجه بودیم افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز