خبرگزاری کار ایران

واکنش معاون حقوقی دولت به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه درباره فرش های سعدآباد/ از رای کانادا درباره هواپیمای اوکراینی استقبال می کنیم

واکنش معاون حقوقی دولت به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه درباره فرش های سعدآباد/ از رای کانادا درباره هواپیمای اوکراینی استقبال می کنیم
کد خبر : ۱۴۹۲۸۶۱

معاون حقوقی دولت گفت: ما از این رایی که در کانادا صادر شده استقبال می کنیم و می تواند در اینکه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مرتکب تقصیری نشده است، موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره اظهارات روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه درباره ففرش های کاخ سعدآباد گفت: پرونده فرش های نفیس کاخ سعد آباد مفتوح است تا الان رایی صادر نشده خوشبختانه قاضی پرونده با جدیت دارد کار را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه از ۴۸ فرشی که سرقت شده هنوز یک فرش هم تحویل ما نشده است، گفت: هیچ فرشی پیدا نشده است. تقاضای ما از دوستانی که می گویند فرشی پیدا شده این است که اگر یک فرش هم پیدا شود باید بدهند تا تحویل کاخ سعدآباد بدهیم ما از دوستانی که مصاحبه کردند هم سوال کردیم و از قاضی پرونده و دادستان ویژه روحانیت هم سوال کردیم پرونده خوب دارد پیش می رود اما متاسفانه هنوز هیچ فرشی پیدا نشده است.

دهقان یادآور شد: امیدواریم این رای صادر شود، متهمان بازجویی شدند و مهم برای ما بازگرداندن فرش ها است فرش که دیگر سوزن نیست هر گاه فرشی پیدا شود باید به ما بدهند، فرش یه چیز واقعی است به محض پیدا شدن باید تحویل ما دهند تا به کاخ سعد آباد بدهیم.

وی درباره رای دادگاه کانادا در خصوص پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: دو دعوا درباره هواپیمایی اوکراینی یکی در آی سی جی دیوان بین المللی دادگستری و دیگری در ایکائو مطرح است؛ کنوانسون مونترال که ۴ کشور در آن علیه ما شکایت کردند مبنای دعوا است. رایی که در کانادا صادر شده برای ۲۱ نفر از خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی رای خوبی است و قاضی عادلانه آن را صادر کرده و قصور شرکت هواپیمای اوکراینی برایش ثابت شده و استدلال‌هایی که در آنجا آورده برای دعوایی که آی سی جی مطرح کرده قابل استفاده است.

معاون حقوقی دولت تاکید کرد: روشن که هیچ سودی برای جمهوری اسلامی ایران و برای دستگاه‌های اجرایی ما نداشته که هواپیمایی که در خاک خودمان است را بزنیم طبیعی است که اینجا اشتباهی رخ داده اگر آدم بخواهد عاقلانه نظر بدهد، تردیدی در این مساله نباید باشد. متاسفانه چند کشور که برخی از آنها بی ارتباط با پرونده هستند شکایت کردند به نظر من ممکن است این رای بتواند به ما در اینکه صرفا این موضوع قصوری بوده که در آن هم شرکت هواپیمایی اوکراینی مقصر بوده و فضایی که آن زمان ایجاد شده و ترور سلیمانی توسط آمریکا هم ممکن است مبنای این قصور تلقی شود کمک کند.

وی گفت: ما از این رایی که در کانادا صادر شده استقبال می کنیم و می تواند در اینکه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مرتکب تقصیری نشده است، موثر باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز