خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت‌مدیره و نائب رئیس انجمن توزیع‌کنندگان نهاده‌های دام و طیور کشور در گفتگو با ایلنا؛

قیمت‌ها رقابتی و پائین هستند/ حذف توزیع کنندگان از بازارگاه درست نبود

قیمت‌ها رقابتی و پائین هستند/ حذف توزیع کنندگان از بازارگاه درست نبود
کد خبر : ۱۵۰۷۴۵۵

عضو هیئت مدیره و نائب رئیس انجمن توزیع‌کنندگان نهاده‌های دام و طیور گفت: با مراجعه و پیگیری‌های انجمن، نهایتا جهاد کشاورزی متوجه شد که حذف توزیع کنندگان نهاده‌ها امکان ندارد و به‌تدریج این شرایط مساعد شد و ما به بازارگاه برگشتیم.

نورالدین محمدخانی، عضو هیئت مدیره و نائب رئیس انجمن توزیع‌کنندگان نهاده دام و طیور کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با چگونگی شکل‌گیری و فعالیت‌های این انجمن اظهار داشت: ما قبل از سال ۹۵ به دنبال تشکیل این انجمن بودیم، اما در آن زمان بیشتر اعضای ما به صورت شخصیت حقیقی فعالیت می‌کردند و به صورت حقوقی فعالیتی نداشتند و با مراجعه به جهاد کشاورزی به اعضاء پیشنهاد دادیم که همه با ثبت شرکت بصورت حقوقی اقدام کنند و هم اکنون ۱۸۰ شرکت در این زمینه فعالیت دارند.

او ادامه داد: به این صورت ثبت شرکت مقداری زمان برد تا سال ۹۶ که متاسفانه ترامپ در آمریکا رئیس جمهور شد و تحریم ها شروع شدند. همزمان با شدت گرفتن تحریم‌ها، قیمت ارز افزایش یافت و ارز محدود شد و از طرف دیگر دولت واردات نهاده را سهمیه بندی کرد و برای ذرت و سویا قیمت گذاری شد.

حذف توزیع کنندگان از بازارگاه اشتباه بود

محمدخانی تصریح کرد: از نظر بنده آن زمان یک روند اشتباهی در دولت شکل گرفت که به اشتباه عنوان شد، توزیع کنندگان و واسطه ها  باید از شبکه حذف شوند و برنامه ی بازارگاه را به صورتی نوشتند که کلا توزیع کننده‌گان نهاده را حذف کنند.

 عضو هیئت مدیره و نائب رئیس انجمن توزیع‌کنندگان دام و طیور افزود: با مراجعه و پیگیری‌های انجمن، جهاد کشاورزی هم متوجه شد که اصلا حذف توزیع کنندگان امکان ندارد و به تدریج این شرایط مساعد شد و ما به بازارگاه برگشتیم و اگر اغراق نباشد شاید بیش از ۵۰ درصد توزیع کنندگان در بازارگاه عاملین توزیع هستند.

قیمت‌ها رقابتی و پائین هستند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از ورود به بازارگاه باز هم فعالیت می کنید گفت: بعضی از اعضاء هستند که واردات انجام می دهند، برخی کارخانه دارند، برخی از اعضاء هستند که هم مرغدار هستند وهم کار توزیع انجام می دهند.

محمدخانی اضافه کرد: ما به صورت عاملین توزیع نهاده، حلقه واسط بین وارد کننده یا تولید کننده نهاده‌ها و مصرف کننده هستیم و یک بخشی را به صورت بازاریابی برای وارد کننده انجام می دهیم و یک بخشی را ساپورت مالی می کنیم؛ نهاده زا از وارد کننده به‌صورت نقد می خریم و  به صورت مدت دار به توزیع کننده می فروشیم و یک بخشی هم خود وارد کننده مهلت می دهد. ما به عنوان عامل توزیع،  بازار را به صورت مویرگی می شناسیم و می توانیم نهاده‌ها را به‌صورت مدت‌دار توزیع کنیم.

سیاست تک نرخی کردن ارز تصمیم درستی است

محمدخانی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در ارتباط با اینکه آیا شما یک شبکه ی مرتبط بهم و درهم تنیده هستید که ازیک طرف به مرغداران و از طرف دیگر به کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور و وارد کنندگان ارتباط دارید، گفت: بر خلاف تصور عده‌ای، یکی از حسن هایی که عاملین توزیع دارند این است که باعث ایجاد رقابت و پائین آمدن قیمت ها در بازار می شوند و در حال حاضر به قدری قیمت ها پائین هستند که دیگر جهاد کشاورزی اجازه پائین آوردن قیمت ها را نمی‌دهد.

عضو هیئت مدیره و نایب رئیس انجمن توزیع‌کنندگان نهاده‌های دام و طیور همچنین در ارتباط با چالش ها و موانعی که در پیش رو دارند گفت: موانع زیادی وجود دارد و ما در حال حاضر از بعد از توزیع به قضیه نگاه می کنیم و در این خصوص صحبت می کنیم اما در کل اگر تصمیمی که آقای پزشکیان در مورد تک نرخی کردن ارز دارند انجام دهند، خیلی از مشکلات خود به خود حل می شوند و خیلی از کارها خود به خود به روال عادی برمی‌گردد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز