خبرگزاری کار ایران

برگزاری دوره آموزشی «حقیقت یک رؤیا» ویژه کارشناسان جدیدالاستخدام

برگزاری دوره آموزشی «حقیقت یک رؤیا» ویژه کارشناسان جدیدالاستخدام
کد خبر : ۱۵۲۵۳۸۸

اولین روزهایی که به سازمان پیوستید را به خاطر بیاورید. همه ما کارکنان فولاد مبارکه، روزهای شروع کار خود را با واحد آموزش و فرایند جامعه‌پذیری به خاطر می‌آوریم. این فرایند شروعی بود برای اینکه طی آشنایی بیشتر با هنجارها و فرهنگ سازمان به اعضای مؤثر تیم‌های کاری تبدیل شویم و مسئولیت مدیریت بخشی از یک فرایند را به عهده گیریم. چراکه موج ورود نیروهای جدیدالاستخدام فرهنگ سازمان را به جلو می‌راند و اخلاق، فرهنگ و ارزش‌های سازمان از لحظه ورود به اعضای جدید انتقال پیدا می‌کند و این فرهنگ بین نسل‌های کارکنان گردش پیدا می‌کند، زیرا فرهنگ، ذاتاً مسئله پویا و متأثر از تصمیمات و اقدامات هرلحظه یکایک ماست. مؤلفه‌های بسیاری در جهت تقویت فرهنگ سازمانی در خلال فرایند جامعه‌پذیری پرداخته شده است. یکی از این مؤلفه رویداد آموزشی «حقیقت یک رؤیا» است.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد آموزش و توسعه سرمایه انسانی فولاد مبارکه، دوره آموزشی «حقیقت یک رؤیا» سه سال پس از ورود کارکنان آزمون استخدامی سال ۱۳۹۹ شرکت فولاد مبارکه ویژه کارکنان جدیدالاستخدام طی همکاری مشترک واحد آموزش و توسعه سرمایه انسانی و واحد امور اداری برگزار شد.

این رویداد آموزشی که آخرین مرحله و اختتامیه فرایند جامعه‌پذیری است،‌ با تسهیلگری دو مشاور صنعتی و سازمانی تجربه کم‌نظیری در فرایند جامعه‌پذیری صنعت بود. این رویداد به جهت واکاوی تجربه زیستی از مرحله مهم شکل‌گیری هویت حرفه‌ای کارکنان جدیدالاستخدام از فرایندهای جذب، جامعه‌پذیری و انطباق‌پذیری طراحی و اجرا شد.

 انتظار می‌رود انطباق‌پذیری آن‌ها تکمیل شده و به بهره‌وری مورد انتظار در پست خود رسیده باشند. در این دوره آموزشی از مخاطبان فرایند جذب، جامعه‌پذیری و انطباق خواستیم این فرایندها را محک بزنند و آن‌ها را از زاویه‌دید همکاران تازه‌وارد ببینند، زیرا فرهنگ که وجه تمایز و مشخصه تعالی‌آفرین فولاد مبارکه است بر بازخورد گرفتن و بازبینی کردن مستمر فرایندها استوار است و فرایند جامعه‌پذیری یکی از فرایندهای بسیار مهم در توسعه سرمایه انسانی به شمار می‌رود که مستقیماً بر متغیر فرهنگ سازمانی تأثیرگذار است.

طی این دوره آموزشی خاطرات تلخ و شیرین عمر حرفه‌ای را از زبان این گروه از کارکنان شنیدیم و درخصوص فرایندهای مرتبط سرمایه انسانی پاسخ‌گو بودیم.

ازآنجاکه استخدام در فولاد مبارکه هدف والای تمام کسانی بوده که در آزمون شرکت کردند، به بازبینی مسیر تجربه‌شده از زبان کارکنانی می‌پردازیم که در مشاغل مختلف به جمع سایر کارکنان در شرکت پیوستند و مجموعه اقداماتی را که منجر به خلق تجربه بهتر و ارتقای فرایندهای سرمایه انسانی خواهد شد مورد تحلیل قرار می‌دهیم. در کنار هدف اصلی که بررسی فرایند جذب، جامعه‌پذیری و انطباق‌پذیری کارکنان جدیدالاستخدام بوده است، محتوای این دوره جهت تقویت نگرش‌های تعهدآور و مثبت‌اندیشی و گسترش شبکه ارتباطات بین‌فردی بین نواحی فولاد مبارکه طراحی و اجرا شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز