خبرگزاری کار ایران

مرتضی طالع مطرح کرد:

فرماندار شهرستان رشت توسعه‌گرا است

فرماندار شهرستان رشت توسعه‌گرا است
کد خبر : ۵۱۲۶۴۰

رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرماندار شهرستان رشت را توسعه‌گرا خواند .

به گزارش ایلنا از رشت، مرتضی‌طالع ، رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، در راستای بهره گیری از توانمندی روستاهای شهرستان و اشتغال با محوریت گردشگری و صنایع وابسته، با فرماندار شهرستان رشت دیدار کرده و جهت بررسی راهکارهای مناسب برای تحقق روستای بدون بیکار به همراه بخشدار و کارشناسان حوزه فرمانداری شهرستان رشت و دهیاری و شوراهای اسلامی، از روستای نمونه حصیربافی فشتکه و مرکز اکوتوریستی جیرسر باقرخاله خمام بازدید کرد.

بخشدار خمام با اشاره به طرح های موفق گردشگری در روستاهای گردشگری دهنه سر شیجان و جیرسرباقرخاله ، گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به عرصه گردشگری و ایجاد طرح های اشتغالزا در این زمینه دارد.

علیرضا مسچیان افزود:  باتوجه به اینکه روستای فشتکه به عنوان نخستین روستای ملی حصیر کشور انتخاب شده است، ایجاد طرحی مدون برای توسعه این روستا در حوزه های حصیربافی و اقامتگاه های بوم گردی در کنار احداث فروشگاه های صنایع دستی و رستوران ها در دست بررسی است.

در ادامه دکتر مرتضی طالع ماسوله با بررسی مشکلات این عرصه و تبیین اهداف و چشم اندازهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،  بیان داشت:  عدم تنوع تولیدات صنایع دستی، عدم گسترش صنایع وابسته به گردشگری و بازاریابی، از موانع مهم پیش رو در این صنعت مهم است.

وی به تعامل ، هماهنگی و ایجاد خلاقیت در کار تولید کنندگان و تنوع بخشیدن به تولیدات صنعتی اشاره کرد و تصریح کرد: تولیدکنندگان باید بر اساس نیازهای بازار و مصرف کنندگان ، به امر تولید بپردازند که در این راستا پیوند کارگاه های تولیدی و دانش آموختگان این رشته ها ، جهت ایجاد خلاقیت و تنوع ضروری است.

در ادامه طالع به همراه بخشدار خمام و هیئت همراه ، از روستای توریستی جیرسرباقرخاله و مراکز اکوتوریستی این روستا بازدید کردند تا به راهکارهای مناسب برای تحقق روستای بدون بیکار در حوزه اشتغال گردشگری و صنایع وابسته را بررسی کنند.

 طالع فرماندار شهرستان رشت را توسعه گرا خواند و افزود: با توجه به سابقه موفق وی در عرصه های مدیریتی ، اگر تعامل و همکاری سایر دستگاه ها و نماینده ها، همگام با برنامه های او باشد ، قطعا شهرستان رشت در حوزه های مختلف متحول خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت توسعه‌گرا است

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز