خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

اولویت تولید و صنعت در گیلان شناسایی شود

اولویت تولید و صنعت در گیلان شناسایی شود
کد خبر : ۱۵۴۱۷۹۹

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم نهادینه سازی کشاورزی علمی در این استان گفت: اولویت تولید و صنعت در گیلان شناسایی شود.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی بعد از ظهر شنبه در دیدار با معاون علمی رئیس جمهور اظهار کرد: گیلان به جهت شرایط اقلیمی پرورش دهنده نخبگان علمی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه این استان از دیرباز پایگاه نیروهای نخبه و توانمند بوده است، گفت: آوازه علمی و پژوهشی ایرانی‌ها و گیلانی‌ها به آن سوی مرزها رسیده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه پروفسور سمیعی از افتخارات گیلانی دنیا است، اضافه کرد: دنیا امروز متأثر از اندیشه نخبگان ایرانی و گیلانی است.

وی با اشاره به پیشرفت چشم گیر دنیا در عرصه‌های علمی افزود: پیشرفت ایران اسلامی در ابعاد مختلف در کنار تحریم‌های ظالمانه قابل ستایش است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید لزوم اولویت شناسی ظرفیت‌های مختلف در حوزه صنایع اضافه کرد: اولویت تولید و صنعت در گیلان شناسایی شود تا به نتیجه مثبت و اثرگذار منتج شود.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی کشاورزی علمی در گیلان بیان کرد: هنوز بسیاری از کشاورزان گیلانی با شیوه‌های نوین این صنعت و مکانیزاسیون آشنا نیستند.

وی با اشاره به جنگ در روسیه و اوکراین افزود: کشورهای منطقه خواستار مرکبات و محصولات کشاورزی ایران و گیلان هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم رصد اولویت‌های تولید در بخش‌های مختلف اضافه کرد: محصولات تولیدی کشاورزی گیلان در تراز صادرات نیست و این بخش ارتقا پیدا کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه پژوهشی مقدم بر آموزش است، گفت: حمایت از پژوهشگران نخبگان دانشگاهی یک مشی برای توسعه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز