خبرگزاری کار ایران

معاون اعتباری بانک کشاورزی خبر داد:

آمادگی بانک کشاورزی برای توسعه پلتفرم پالیز با کمک جامعه دانشگاهی

 آمادگی بانک کشاورزی برای توسعه پلتفرم پالیز با کمک جامعه دانشگاهی
کد خبر : ۱۵۲۸۰۱۵

با وجود امکانات ویژه ای که در پالیز طراحی و اجرا شده است، این پلتفرم هنوز در ابتدای مسیر توسعه خود قرار دارد و بانک کشاورزی آماده توسعه و ارتقاء هرچه بیشتر آن با همکاری جامعه دانشگاهی و نخبگان علمی کشور است.

محمدرضا پویافرد معاون اعتباری بانک کشاورزی با اشاره به راه اندازی پلتفرم پالیز و اجرای روش های نوین تأمین مالی کشاورزی قراردادی در این بستر، از آمادگی این بانک برای ارتقاء و توسعه پالیز با کمک جامعه دانشگاهی و نخبگان علمی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، محمدرضا پویافرد که روز دوشنبه 19 شهریور ماه در سیزدهمین کنفرانس ملی اقتصاد کشاورزی در دانشگاه پردیس کشاورزی البرز سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر پلتفرم پالیز وارد مرحله عملیاتی شده و تعدادی از زنجیره های کشاورزی در بخش های مختلف از این طریق اقدام به تأمین مالی کرده اند.

معاون اعتباری بانک کشاورزی اجرای این پلتفرم را در چارچوب برنامه جامع بانک کشاورزی برای تحول دیجیتال دانست و افزود: با توسعه این پلتفرم، زنجیره های فعال در بخش کشاورزی و صنایع غذایی امکان دسترسی به منابع مالی مورد نیاز در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین مراجعه به بانک را خواهند داشت.

وی با اشاره به اهتمام بانک کشاورزی به تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور، ادامه داد: با وجود امکانات ویژه ای که در پالیز طراحی و اجرا شده است، این پلتفرم هنوز در ابتدای مسیر توسعه خود قرار دارد و بانک کشاورزی آماده توسعه و ارتقاء هرچه بیشتر آن با همکاری جامعه دانشگاهی و نخبگان علمی کشور است.

پویافرد ضمن تأکید بر حمایت مالی این بانک از فعالیت های علمی و دانشگاهی مرتبط با حوزه کشاورزی، ابراز امیدواری کرد: با پیشنهادات و مشاوره های پژوهشگران، دانشجویان و اساتید دانشگاه های سراسر کشور زمینه ارتقاء و بهبود هرچه بیشتر ابزارهای نوین تأمین مالی در حوزه کشاورزی قراردادی برای پیاده سازی در این سامانه فراهم شود.

وی کنترل حجم نقدینگی همزمان با بهره مندی تمام اعضای زنجیره از منابع مالی مورد نیاز را از جمله مزیت های اساسی تأمین مالی کشاورزی قراردادی عنوان و خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی با عملیاتی کردن پلتفرم پالیز امکان رصد و کنترل مسیر تسهیلات بانکی در کل زنجیره و نیز افزایش سهم تسهیلات تولیدی به جای تسهیلات معیشتی را فراهم کرده است.

معاون اعتباری بانک کشاورزی تصریح کرد: در شرایط اجرای سیاست های پولی انقباضی، مدیریت منابع محدود و جلوگیری از رواج سفته بازی، موجب تداوم روند توسعه کشور خواهد شد و پلتفرم پالیز به دقت این موارد را مورد توجه قرار داده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز