دولت الکترونیک؛ کاهش حجم مراجعات مردم به ادارات
از ویژگیهای دولت الکترونیک و تحقق استان مجازی، کاهش حجم مراجعات مردم به ادارات و مرکز استان است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: یکی از ویژگی های دولت الکترونیک و تحقق استان مجازی، کاهش حجم مراجعات مردم به ادارات و مرکز استان است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، هدایت حاتمی در جلسه بررسی ساختار مدیریت یکپارچه و مناسب در شهرستان ها، بخش ها، دهستان ها و روستا های کرمانشاه گفت: یکی از ویژگی های دولت الکترونیک و تحقق استان مجازی، کاهش حجم مراجعات مردم به ادارات و مرکز استان است.
وی افزود: برای تحقق این الگو بنا را بر استفاده از فضای مجازی و دفاتر آی. سی. تی.(ict) شهری و روستایی و نیز ظرفیت بخشداری ها و دهیاری ها و نهایتاً ایجاد نمایندگی گذاشته ایم و به همین منظور فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی را در کنار هم قرار دادیم که تا حد امکان بسیاری از امور به شهرستان ها تفویض اختیار شود تا مردم به دلیل مسائل کاری خود مجبور نشوند به دستگاه های اجرایی مرکز استان مراجعه کنند.
حاتمی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که مدنظر است استفاده از ظرفیت شهرداری ها به ویژه در شهرهای کوچک است که بتوانیم برخی از امور را به آنجا منتقل کنیم که بسیاری از خدمات مورد نیاز مردم از طریق شهرداری ها انجام شود و سعی بر این است که این الگو به کل کشور تعمیم داده شود.