معاون آموزش و پرورش کردستان خبر داد:
شرکت 1085 فرهنگی استان کردستان در برنامه معلم پژوهنده
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان از شرکت 1085 معلم در بیستمین برنامه معلم پژوهنده خبر داد.
به گزارش ایلنا، طالب محمدی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان که در سنندج برگزار شد، با اشاره به نامگذاری روز 25 آذر به نام روز ملی پژوهش، اظهار کرد: هدف از این نامگذاریها آشنایی مردم با دستاوردهای پژوهشی و بیان اهمیت این موضوع در زندگی است.
وی با اشاره به اینکه پژوهش مولد علم است، افزود: پژوهش موضوع جداگانهای در فعالیتهای زندگی ما نیست، بلکه پژوهش در بطن همه امور قرار دارد و می توان بسیاری از مشکلات را به وسیله آن حل کرد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: بهترین بستر برای فرهنگ سازی در زمینه پژوهش، آموزش و پرورش است زیرا جامعه هدف آن گسترده است و بخش وسیعی از افراد را در بر می گیرد .
وی ادامه داد: آموزش و پرورش خاستگاه اصلی پژوهش است و از لحاظ رسالت و ماهیت به دنبال نهادینهکردن فرهنگ پژوهش است.
محمدی در ادامه سخنان خود گزارشی را از آمار شرکت کنندگان استان در برنامه «معلم پژوهنده» ارائه داد و تصریح کرد: 19 دانش آموز، 16 معلم اقدام پژوه و پنج نفر پژوهشگر برتر را امسال در استان داشتهایم.
وی بیان کرد: در برنامه معلم پژوهنده و اقدام پژوهی سال تحصیلی 96-95 بالغ بر یک هزار و 85 نفر شرکتکننده در استان داشتیم که در مقطع متوسطه 25 درصد معلمان، دوره ابتدایی 74 درصد و کارکنان اداره کل یک درصد مشارکت داشته اند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان، آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج را با 219 نفر شرکت کننده دارای بیشترین نفرات شرکت کننده در برنامه مذکور عنوان کرد و گفت: مریوان و دیواندره نیز در رده های بعدی بیشترین آمار شرکت کننده در برنامه اقدام پژوهی قرار دارند.
وی با اشاره به راهیابی سه اقدام پژوه استان به مرحله کشوری، بیان کرد: روند شرکت کنندگان در برنامه «معلم پژوهنده» در ناحیه 2 سنندج، دیواندره، مریوان، ناحیه یک سنندج و موچش بیشترین رشد را داشته است.
محمدی در پایان با اشاره به سرعت تولید علم در جهان امروز، خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت پژوهشهای صورت گرفته، نیمی از یافتههای علمی از اعتبار ساقطمیشود که باتوجه به این شرایط ما باید از دانشآموزان و معلمان پژوهنده حمایت کنیم .