استاندار کردستان مطرح کرد:
آسیب های اجتماعی تهدید کننده به شمار می آیند/ تجدید نظر در شیوه های پرورشی، تربیتی و آموزشی در سطح کلان
استاندار کردستان مباحث آسیب های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: آسیب های اجتماعی تهدید کننده به شمار می آیند و امروز شاهد گسترش بیشتر این موضوع هستیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان که در استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از عملکرد مجموعه آموزش و پرورش کشور به جهت کاهش سیاست تمرکز گرایی افزود: خوشبختانه با اتخاذ این سیاست اختیارات استان ها افزایش یافته است به طوری که مقرر شد در سال آینده اعتبارات در اختیار استان ها قرار گیرد و به عنوان مرجع نیز اعتباری را به شورای آموزش و پرورش واگذار کند.
وی مباحث آسیب های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: آسیب های اجتماعی تهدید کننده به شمار می آیند و امروز شاهد گسترش بیشتر این موضوع هستیم بنابراین می طلبد در شیوه های پرورشی، تربیتی و آموزشی نیز در سطح کلان تجدید نظر شود.
استاندار کردستان اظهار داشت: در نظام آموزشی کشور دانش آموز و دانشجو منفعل هستند و دستاورد آن فقدان خلاقیت و ذهن پرسشگر است.
زاهدی داشتن ذهن پرسشگر جهت تشخیص اعمال درست از غلط را مهم توصیف کرد و ابراز داشت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است دانش آموزان با ذهنی خلاق و پرسشگر تربیت شوند تا مسیر درست را از ناصحیح تشخیص دهند و در این راستا تمهیدات و تدابیر لازم اتخاذ شود.
وی فارِغ از تاثیر محیط خانه، مدرسه و جامعه نیز فضای مجازی را مهم برشمرد و عنوان کرد: تغییرات در جامعه رخ می دهد و به طبع انسان متاثر از عوامل بیرونی قرار می گیرد با این اوصاف شیوه و عملکرد برخورد نیز باید منطبق با شرایط روز انجام شود.