استاندار کردستان:
باید تلاش کرد نگاهها و رویکردها به حوزه روابط عمومی اصلاح شود
با دعوت از اساتید حرفهای و انسانهای باتجربه در حوزه روابط عمومی و برگزاری دورههای آموزشی میبایست در جهت تغییر نگرش نسبت به روابط عمومی گامهای جدی برداشت و تلاش کرد که نگاهها و رویکردها در این زمینه اصلاح شود.
عبدالمحمد زاهدی در جمع هیئت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای ادارات استان کردستان، اظهار داشت: یکی از مشاغل بسیار مهم در بدنه دستگاههای اجرایی روابط عمومی است که این پست نیاز به انگیزه و علاقه وافر داشته و برعکس بسیاری از پستها بدون داشتن انگیزه فرد در این جایگاه موفقیت چندانی حاصل نخواهد کرد.
وی خطاب به هیئت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان کردستان گفت: آنچه باعثشده شما در این حوزه برخی دغدغهها داشته باشید بدون شک انگیزه است که امیدوارم با برنامهریزیهای لازم جایگاه روابط عمومی را در ذهن مدیران دستگاههای استان ارتقا بخشیم.
استاندار کردستان افزود: حتماً باید با هماهنگی دفتر آموزش و پژوهش استانداری کردستان دورههای آموزشی برای روابط عمومیها با حضور مدیران دستگاهها و با رویکردهای تئوریک و عملی برگزار شود.
زاهدی گفت: با دعوت از اساتید حرفهای و انسانهای باتجربه در این حوزه و برگزاری دورههای آموزشی میبایست در جهت تغییر نگرش نسبت به روابط عمومی گامهای جدی برداشت و تلاش کرد که نگاهها و رویکردها در این زمینه اصلاح شود.
عبدالمحمد زاهدی همچنین خاطر نشان کرد: روابط عمومی صرفاً یک تشکیلات برای اطلاع رسانی و یا تبلیغات و نصب بنر نیست بلکه تشکیلاتی است که میبایست تبیین روابط متقابل سازمان و جامعه هدف را مد نظر داشته باشد.
وی با انتقاد از روشهای تبلیغات سنتی دستگاهها و شیوههای ناکارآمد در مبحثاطلاع رسانی، از نصب بنرهای فراوان در سطح شهر از سوی دستگاههای مختلف که زیبایی شهرها را خدشه دار میکند، ابراز نارضایتی و دستوراتی را در این زمینه صادر کرد که در شورای اداری استان به اطلاع مدیران دستگاهها برسد.
به گفته استاندار کردستان تلاشهای فراوانی برای توسعه در ایران اسلامی انجام شده است که باید با شیوههای صحیح و مفید اطلاع رسانی به اطلاع و آگاهی مردم برسد.
زاهدی تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از غنیترین زبانهای محلی ایران از لحاظ نوشتار زبان کُردی است، هر دستگاهی که خود صلاح بداند برای تاثیر گذاری بیشتر میتواند آمار اقدامات و فعالیتها و وظایف خود را به زبان کُردی در سایت و پایگاه اطلاع رسانی خود منعکس نماید و مانعی در این زمینه وجود ندارد.
وی همچنین به هیئت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان کردستان توصیه کرد سند راهبردی روابط عمومیهای استان کردستان را تدوین کنند تا بلکه کردستان بتواند در بومی سازی این موضوع پیش قدم باشد.
استاندار کردستان همچنین یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی دستگاههای اجرایی را تغییر نگرشهایی دانست که در بیرون از استان کردستان به داخل وجود دارد تا به این وسیله زمینه سرمایه گذاریهای بیشتر و به تبع آن توسعه استان بیشتر فراهم شود.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کردستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مدیر یک روابط عمومی باید مشاور امین و تاثیر گذار یک دستگاه اجرایی باشد، تصریح کرد: روابط عمومی باید بخشی اساسی و همیشگی در فرایند تصمیم گیری مدیر دستگاهها باشد.
کوهسار دادور اظهار کرد: برای موفقیت یک روابط عمومی نوع دستگاه و نوع فعالیت دستگاه مهم نیست بلکه آنچه تعیین کننده است تفکر و اندیشه مدیر دستگاه است.
وی افزود: متاسفانه برخی دستگاهها روابط عمومی را صرفاً در حد یک واحد برای تبلیغات و اطلاع رسانی و یا یک نیروی خدماتی برای نصب بنر و پارچه میدانند و با این تفکر روابط عمومی امکان رشد و تغییر پیدا نخواهد کرد.
دادور با اشاره به اینکه مدیر یک روابط عمومی باید مشاور امین وتاثیر گذار یک دستگاه اجرایی باشد، تصریح کرد: روابط عمومی باید بخشی اساسی و همیشگی در فرایند تصمیم گیری مدیر دستگاهها باشد.
وی از نگرش حاکم بر دستگاهها در مورد روابط عمومی انتقاد کرد و گفت: امیدواریم با وجود اندیشههای مدرن استاندار محترم و نوع نگاه به روز ایشان به مقوله روابط عمومی، مدیران دستگاهها نیز به این مهم اهتمام و توجه ویژه داشته باشند.