مرکز تلفن ۲۵۰۰ پاسخگوی سوالات حوزه روابط کار شد
همزمان با آغاز تعطیلی دو هفتهای ستاد مقابله با کرونا، با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زمینه استفاده ازمرکز تلفن ۲۵۰۰ صندوق بازنشستگی کشوری با هدف پاسخگویی به سوالات جامعه هدف معاونت روابط کار تسریع شد.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی (معاون روابط کار) گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای حفظ سلامت جامعه هدف و کاهش مراجعات حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زمینه استفاده از مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری برای پاسخ به سوالات فنی این معاونت از جمله مراجع حل اختلاف و بیمه بیکاری فراهم شد.
شاکرمی خاطرنشان کرد: زیر ساخت این مرکز تلفن، فناوری اطلاعات بوده و از روشهای قدیمی استفاده نشده است.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این مرکز اتصال به یکی از سرویس دهندههای اینترنتی کشور است.
وی یکی دیگر از ویژگیهای این مرکز را انتقال خط به مراکز دیگر و یا اتصال به اپراتور دورکار در منزل دانست.
شاکرمی گفت: همچنین با توجه به ویژگیهای این مرکز میتوان بر حسب نوع خدمات و گستره کار، افراد پاسخگو را افزایش داد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر این اساس زمینه آموزش ۱۰ نفر از اپراتورهای این مرکز بر اساس تنوع سوالات در حوزههای مختلف روابط کار به خصوص حوزه جبران خدمت مراجع حل اختلاف و بیمه بیکاری مهیا شده است.
شاکرمی خاطرنشان کرد: این اپراتورها بعد از آموزش توسط کارشناسان حوزه روابط کار، آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به جامعه هدف حوزه روابط کار هستند.