خبرگزاری کار ایران

کارگران کنتورسازی خواستار تعیین تکلیف مطالبات معوقه خود شدند

کارگران کنتورسازی خواستار تعیین تکلیف مطالبات معوقه خود شدند
کد خبر : ۸۷۴۱۳۶

جمعی از کارگران کارخانه «کنتورسازی ایران» در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی در وضعیت پرداخت مطالبات معوقه خود می‌خوانند، از صبح روز گذشته در مسجد شیخ‌الاسلام قزوین حضور یافته‌اند.

تعدادی از کارگران کنتورسازی ایران امروز به خبرنگار ایلنا گفتند: از روز گذشته (سه‌شنبه ۲۹ بهمن ماه) در اعتراض به بی‌توجهی کارفرمای کارخانه به پرداخت مطالباتمان و در عین حال وضعیت بلاتکلیفی کارخانه، در مسجد شیخ‌الاسلام واقع در خیابان سپه قزوین حاضر شده‌ایم.

کارگران درباره دلیل اجتماع خود در مسجد شیخ‌الاسلام گفتند: مسجد شیخ‌الاسلام از مساجد قدیمی قزوین و در جوار دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین قرار دارد به همین دلیل شامگاه دیروز (سه‌شنبه) پس از مراجعه آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین به مسجد از وی درخواست کمک کردیم.

 کارگران گفتند: بعد از بیان مشکلاتمان با نماینده ولی فقیه، ایشان بلافاصله تعدادی از مسئولان استان قزوین و شهرستان البرز ازجمله مدیرکل کار استان قزوین، مدیرکل صنعت استان، مدیرکل سیاسی استان، معاونت سیاسی استانداری قزوین، معاون فرمانداری شهرستان البرز، رئیس دادگستری البرز و تعدادی دیگر از مسئولان امنیتی و انتظامی استان را در محل کار خود احضار کردند.

کارگران کارخانه کنتورسازی ایران با بیان اینکه متاسفانه مسئولان استانی علارغم تاکید نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان برای پیگیری مطالبات‌مان هنوز هیچ اقدامی انجام نداده‌اند، در ادامه افزودند: مطالبات ۴ ساله ما مربوط به شش ماه حقوق سال ۹۵ به همراه عیدی و پاداش، چهار ماه سال ۹۶، شش ماه سال ۹۷ و هشت ماهه سال جاری می‌شود که فقط ۷۰ درصد از حقوق و بیمه آبان ماه به همراه حق بیمه‌ی چهار ماه نخست سال جاری پرداخت شده است. علارغم آن سنوات کارگران بازنشسته شده، تمدید دفترچه‌های تأمین اجتماعی، پرداخت بدهی‌ها به سازمان تامین اجتماعی و بانک‌ها مشکلات تولید ازجمله مهمترین خواسته‌های کارگران کنتورسازی است که به آن اهمیتی داده نمی‌شود.

کارگران کنتورسازی همچنین درباره یکی دیگر از مشکلات این واحد تولیدی گفتند: تغییرات مکرر مدیران داخلی و سرپرستان کارخانه معضلی است که این واحد تولیدی را از یک الی دو سال پیش به مرز ورشکستگی رسانده و امنیت شغلی ما کارگران را سلب کرده است.

کارگران در این زمینه تصریح کردند: مدیرعامل شرکت کنتورسازی ایران که از یکسال‌ونیم پیش به دلیل برخی جرائم اقتصادی در زندان به سر می‌برد، کارخانه را از طریق سرپرستانی که در کارخانه می‌گمارد، مدیریت می‌کند که اخیرا یکی از آنها به دلیل اختلاف‌نظر با کارفرما کنار گذاشته شده و چند روزی است چهارمین سرپرست کارخانه در سال جاری هنوز نیامده با دستور مدیرعامل مجدد تولید در کارخانه را متوقف کرده و با برهم زدن وضعیت روحی کارگران، قراردادهای کاری آنها را از دو ماه به یکماهه تغییر داده است.

به گفته کارگران؛ متوقف شدن فعالیت کارخانه درحالی‌ست که از ابتدای آبان ماه سال جاری بعداز ماه‌ها تلاش مجددا تولید را به کارخانه برگرداندیم و چند ماهی‌ست با تلاش شبانه‌روزی کارگران انبارهای کارخانه پر از کنتور  تولید شده است. در عین حال اخیرا هم یک قرارداد ۱۰۰ هزارتایی کنتور با یکی از مشتریان بخش خصوصی بسته‌ایم.

به گفته کارگران، نگرانی ما یکی از این جهت است که با از دست رفتن مشتریان، امنیت شغلی ما کارگران نیز برهم می‌خورد.

به ادعای کارگران این کارخانه؛ وزارت نیرو پیش از این خریدار محصولات این کارخانه بود اما در حال حاضر خریدار محصولات تولید شده‌ی کارخانه نیست و کنتورهای موردنیاز خود را از دلالان واسطه‌ای خریداری می‌کند.

کارگران در ادامه تصریح کردند: عموم مشکلات ما از زمان واگذاری کارخانه کنتورسازی به «بخش خصوصی» شروع شده و با بی‌توجهی مسئولان و کارفرما هر روز بر مشکلاتمان افزوده شده است. بنابراین تنها راه نجات ما کارگران کنتورسازی خلع ید بخش خصوصی کارخانه است.

کارگران کنتورسازی خواستار تعیین تکلیف مطالبات معوقه خود شدند

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز