خزاعی:
۸۵ هزار نفر از مستمریبگیران بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان در خارج از کشور زندگی میکنند/۹۰ درصد از بیمه شدگان اتباع خارجی شهروندان افغانستان هستند
مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی با حضور در برنامه زنده "باهمستان" شبکه جهانی جام جم نحوه ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی به ایرانیان خارج از کشور را تشریح و تبیین کرد.
به گزارش ایلنا، "احمد خزاعی" اظهار داشت: ایرانیان خارج از کشور اعم از دانشجو، شاغل و غیرشاغل میتوانند از طریق مراجعه حضوری خود یا وکیل قانونی آنان به هر یک از شعب داخل کشور یا با مراجعه به ۲۷ کارگزار رسمی برون مرزی تأمین اجتماعی در ۱۸ کشور جهان از جمله کانادا، عراق، ترکیه، مالزی، آلمان، امارات، سوئد، چین، عمان و ... یا از طریق ورود به سایت رسمی اداره کل اتباع به نشانی: www.mss.tamin.ir بر اساس مقررات بیمه ایرانیان خارج از کشور نسبت به برقراری بیمه و یا ادامه بیمهپردازی خود اقدام کنند.
مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی در خصوص خدمات سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: بسته خدمات سازمان تأمین اجتماعی متشکل از ۱۸ نوع خدمت است که به لحاظ تنوع خدمات ارائه شده و نرخ حق بیمه متعلقه در مطلوبترین وضعیت در بین سایر صندوقهای بیمهای قراردارد.
وی در بخشی دیگر از سخنانش افزود: در حال حاضر بیش از ۴۳ میلیون نفر از مردم که ۵۲ درصد از جمعیت ایران را شامل میشود تحت پوشش بیمهای سازمان تأمین اجتماعی قراردارند که در بخش ایرانیان خارج از کشور قریب ۴۶ هزار نفر بیمهپرداز اصلی و ۸۵ هزار نفر از مستمریبگیران بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان درخارج کشور بوده که به همراه افراد تبعی آنها مجموعا جمعیتی بالغ بر ۳۳۰ هزار نفر را تشکیل میدهند. علاوه بر آن با توجه به دیگر مأموریت اداره کل اتباع در پوشش بیمهای اتباع خارجی مقیم ایران که قانونا اشتغال دارند، در حال حاضر تعداد بیمهشدگان اتباع خارجی به همراه افراد تبعی آنان ۹۶ هزار نفر هستند که ۹۰ درصد آنها شهروندان افغانستان هستند.
خزاعی در ادامه به تبیین تدابیر و اقدامات سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی در زمینه اطلاع رسانی، تسهیل و روانسازی انجام امور بیمهای و ایجاد رضایتمندی جهت مخاطبان ساکن در اقصی نقاط دنیا با بهرهگیری از فنآوریهای نوین و ظرفیتهای کارگزاران رسمی برونمرزی تأمین اجتماعی از قبیل پذیرش درخواست محاسبه ایام خدمت سربازی، انجام امور درخواست مستمری بازنشستگی و بازماندگان و بازنگری در پذیرش وکالتنامهها اشاره کرد.
وی افزود: حذف فرایند تائید معاینات پزشکی با نتیجه عدم بیماری توسط کمیسیون پزشکی درخصوص معاینات بدون قرارداد بیمه ایرانیان خارج از کشور، تسهیل و رفع موانع پذیرش وکالتنامههای هموطنان در واحدهای اجرایی و فعال شدن سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی: www.ex-eservices.tamin.ir جهت مخاطبین خارج از کشور در همین راستا صورت پذیرفته است.
در این برنامه معاون و رؤسای گروه اجرائی و مطالعاتی امور بیمه ایرانیان خارج از کشور اداره کل اتباع، رئیس شعبه شماره ۲۷ متمرکز اتباع به تبیین قوانین و مقررات مربوطه پرداختند. همچنین کارگزار رسمی تامین اجتماعی در کشور مالزی طی تماس مستقیم و تصویری فعالیتهای کارگزاران برونمرزی را در خدمترسانی به هموطنان خارج از کشور تشریح کرد.