یک فعال صنفی معلمان:
وزیر جدید به تشکلهای صنفی معلمان بها بدهد
یک فعال صنفی معلمان معتقد است: ساختار وزارت آموزش و پرورش تنها در صورتی میتواند به اهداف توسعهای نزدیک شود که صدای بدنه را از طریق تشکلهای صنفی واقعی بشنود.
«رضا مسلمی»، فعال صنفی معلمان همدان، در گفتگو با ایلنا در ارتباط با نقش تشکلهای صنفی در پیشبرد اهداف آموزشی گفت: اگر وزیر جدید آموزش و پرورش میخواهد در کارش موفق باشد، باید ارتباط تنگاتنگی با بدنه داشته باشد و این ارتباط تنها از مسیر تشکلهای صنفی واقعی میسر است.
وی ادامه داد: تنها تشکلهایی که از پایین و با قدرت جمعی معلمان شکل گرفتهاند میتوانند صدای واقعی جامعه معلمان را به گوش مسئولان برسانند و مطالبات صنفی کادر آموزشی را پیگیری کنند.
این عضو کانون صنفی معلمان در ادامه با بیان اینکه نقش تشکلهای واقعی علاوه بر پیگیری مطالبات، نشان دادن ضعفها و کاستیهای سیستم به بالادستیهاست، گفت: برای رسیدن به یک سیستم آموزشی پویا و کارآمد، بایستی تشکلهای صنفی، آزادانه در تصمیمگیریهای جمعی مشارکت داشته باشند و البته نباید فضا به گونهای باشد که این مشارکت منجر به هزینههای شغلی و امنیتی برای معلمان شود.
مسلمی با بیان اینکه در ۱۶ استان، پروانه فعالیت کانونهای صنفی معلمان تمدید شده است، اظهار داشت: انتظار هست که وزیر جدید فضایی فراهم کند که کانون صنفی معلمان در همه استانها بتواند مجمع عمومی برگزار کند و فعالیت خود را با پویایی تمام دنبال کند.
این فعال صنفی معلمان در پایان تصریح کرد: وعدههای دولت تدبیر و امید در ارتباط با وضعیت شغلی و معیشتی معلمان تا کنون برآوردهنشده است و امیدواریم این تغییرات دیرهنگام در کابینه، بتواند گشایشی هرچند اندک ایجاد کند و فضا برای پیگیری مطالبات هموارتر شود.