خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دستورالعمل صدور کارا کارت ابلاغ شد

دستورالعمل صدور کارا کارت ابلاغ شد
کد خبر : ۳۳۹۰۵۴

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور العمل صدور کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) را اعلام کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور العمل صدور کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) را اعلام کرد. 

به گزارش ایلنا «احمد میدری» معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزییات دستورالعمل صدور کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) را اعلام کرد. 

میدری در خصوص اجرای طرح کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) گفت: کارت خرید اعتباری یک ابزار مالی مانند تسهیلات و ضمانت نامه بانکی است که یک فرد با استفاده از آن می‌تواند کالایی را خریداری نماید که بدون این ابزار امکان خرید آن را نداشته ممکن نبوده است. این کارت به صورت پراکنده و محدود تاکنون برای اقشار مختلف و توسط ادارات و سازمان‌های مختلف صادر شده است. 

وی افزود: در این طرح جدید که توسط معاونت رفاه اجتماعی وزارت رفاه با عنوان کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان (کاراکارت) معرفی گردیده، تلاش شده است که این کارت اعتباری به طور گسترده بین اقشار مختلف توزیع شود و از این رو برای فروشگاه‌های پذیرنده کارت مزیت‌هایی و یا صرفه‌های حاصل از قیاس بزرگ ایجاد شود؛ فروشگاه‌ها با توجه به افزایش تعداد مشتریان می‌توانند کالاهای خود را با قیمت مناسب‌تر تأمین و به مردم عرضه کنند. 

میدری تصریح کرد: در این طرح تلاش بر این بوده دریافت کنندگان این کارت بدون ارائه تضامین بانکی (سفته یا معرف) از این کارت و ابزار مالی بهره‌مند شوند. کارت خرید اعتباری به عنوان یک وام کوچک محسوب می‌شود که دارنده آن می‌تواند نوسانات خرید خود را کاهش دهد و بدون مراجعه به بانک یا افراد حقیقی مانند دوستان و اقوام نیاز کوتاه مدت خود را تامین کند. 

معاون رفاه اجتماعی در خصوص فروشگاه‌های پذیرنده طرح یادآور شد: تعاونی‌های سراسر کشور، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اتکا، شهروند، سپه، امکان، اسکات و فرهنگیان که در صورت ازدیاد تقاضا به تعداد این فروشگاه‌ها افزوده می‌شود.

وی به جامعه هدف این طرح اشاره کرد و گفت: کلیه اقشاری که بتوان از درآمدهای ماهانه آنان با روش‌های بسیار ساده اقساط ماهانه را کسر نمود بتدریج مشمول این طرح می‌شود. در این طرح در مرحله اول بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، در مرحله دوم بازنشستگان کشوری و در صورت تمایل سایر وزارتخانه و کارکنان دولت مشمول این طرح خواهند بود، در همین راستا تلاش می‌شود برای کارگران و افراد بخش خصوصی که حق بیمه را به تامین اجتماعی می‌پردازند و اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی کارت صادر می‌شود. 

میدری همچنین درباره فرایند صدور کارت خاطر نشان کردو گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی که بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌باشند، می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۲۲ درخواست خود را برای دریافت کارت اعلام نمایند. بهتر است بجای ارسال کد ملی در سامانه http: //www. samanehrefah. ir (سامانه رفاه) ثبت نام نمایند. هزینه صدور کار ۲۰۰۰ تومان است که در بانک رفاه اخذ می‌شود. 

اگر کد ملی خود را پیامک کنند باید به شعبه‌ای که مستمری خود را دریافت می‌کنند برای تحویل کاراکارت مراجعه نمایند و درصورتی که در سامانه ثبت نام کنند می‌توانند شعبه خود را به دلخواه انتخاب نمایند. 

وی درباره زمان و نحوه تحویل کارا کارت گفت: انتظار می‌رود حداکثر پس از مدت ۱۵ روز کارت برای هر فرد صادر شود. پس از چاپ کارت به شماره تلفن همراه که متقاضی درخواست خود را اعلام کرده است پیامکی ارسال و زمان وشعبه دریافت کننده) بانک‌رفاه) به متقاضی اعلام می‌شود. 

در پاکت حاوی کارت در برگه‌ای جداگانه رمز کارت وجود دارد که با اولین خرید کارت فعال می‌شود. 

معاون رفاه اجتماعی درباره میزان اعتبار کارت تصریح کرد: میزان اعتبار کارت یا میزان تخصیص وام – چهار برابر حقوق هر ماه فرد می‌باشد به طور مثال اگر فردی‌۱۰هزار دریافتی داشته باشد ارزش وام ۴۰ هزار است و ۲۵۰ هزار به بالا یک میلیون خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز