خبرگزاری کار ایران

بر سر آن هستند که حرف پرستاران را نشنوند/ عدالت را برقرار کنید

بر سر آن هستند که حرف پرستاران را نشنوند/ عدالت را برقرار کنید
کد خبر : ۱۵۴۵۷۰۲

پرستاران به تقلیل مطالبات به مسئله‌ی پرداخت معوقات انتقاد دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تقیل مطالبات پرستاران که در ماه‌های اخیر اعتراضات بسیار ترتیب داده‌اند به پرداخت معوقات مزدی ناشی از تعرفه‌گذاری ناعادلانه و اضافه‌کاری ساعتی 20 هزار تومان، مورد انتقاد پرستاران است. هرچند یک پرستار زنجانی که در هفته اخیر برای اعتراض به دانشگاه علوم پزشکی این شهر مراجعه کرده است؛ می‌گوید: در پرداخت معوقات نیز اهتمام چندانی نیست و البته آب پاکی را روی دست‌مان ریخته‌اند که ببخشید بیش از این مقدور نیست.

او به صحبت‌های اخیر سخنگوی دولت اشاره می‌کند که با بیان اینکه اولویت‌گذاری در برنامه و بودجه در حال انجام است اما نباید بار اضافی به دولت تحمیل شود؛ گفته است «دستبوس پرستاران، گندمکاران، معلمان و بازنشستگان هستیم اما ظرف بودجه دولت محدود است».

این پرستار زنجانی می‌گوید: ظاهراً قرار نیست در سیستم تعرفه‌گذاری اصلاحات اساسی صورت بگیرد، در حالیکه مهم‌ترین خواسته‌ی ما اصلاح تعرفه‌های ناعادلانه و حق‌الزحمه ناچیز برای ساعات اضافی است.

«جواد توکلی» فعال صنفی کادر درمان در این رابطه با انتقاد از رویکرد دولت و وزارت بهداشت می‌گوید: وزارت بهداشت همچنان بر سر آن است که حرف پرستاران را نشنود یا نفهمد؛ آنچه می‌شنوند به زعم خودشان تعبیر و تفسیر می‌کنند.

او اضافه می‌کند: پرستاران مدام می‌گویند مشکل ما رفع موانع خدمتی‌ست، فرمول محاسبه‌ی اضافه‌کاری و تعرفه‌گذاری و فوق‌العاده خاص باید تغییر کند، وزارت بهداشت مدام می‌گوید در حال پرداخت معوقات اضافه‌کاری (ساعتی 20 هزار تومان) و چندرغاز تعرفه‌گذاری هستیم.

به گفته وی، پرستاران در تجمعات به صورت واضح پیام خود را رسانده‌اند اما وزارت بهداشت همچنان سعی دارد آنچه خودش می‌خواهد را عمل کند نه آنچه پرستاران می‌خواهند.

به گفته توکلی، تنها راه برای پایان دادن به اعتراضات، تغییر سیستم امتیازبندی‌ست، اینکه نیروها را به دو گروه پزشک و غیرپزشک تقسیم کرده و همه امتیازات فقط نصیب یک گروه شود، سنخیتی با عدالت ندارد.

او اضافه کرد: بیایند مانند سایر کشورها، کارکنان نظام درمان را براساس تحصیلات، میزان وقت و ریسک خطری که برای بیماران متحمل می‌شوند، دسته‌بندی کنند؛ نه اینکه با برچسب پزشک و غیرپزشک، نیروها را دسته‌بندی و گروه‌بندی کنند و یک دسته را فقط به جرم غیر پزشک بودن از امتیازات محروم سازند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز