خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری ارومیه خواستار تشکیل نهاد کارگری شدند

کارگران شهرداری ارومیه خواستار تشکیل نهاد کارگری شدند
کد خبر : ۱۵۴۴۶۵۳

جمعی از کارگران شهرداری ارومیه واقع در استان آذربایجان غربی خواستار تشکیل نهاد صنفی برای پیگیری مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در شهرداری ارومیه گفت: در مجموع حدود سه تا چهار هزار کارگر در شهرداری ارومیه مشغول کارند که در حال حاضر فاقد شورای کارگری در این نهاد شهری‌اند، به همین دلیل کارگران معتقدند شکل‌گیری این نهاد صنفی در شرایطی که کارگران این شهرداری سالهاست مطالبات وصول نشده صنفی و قانونی دارند، ضرورت دارد.

این کارگر در خصوص علت تشکیل نشدن شورای اسلامی کار برای کارگران شهرداری ارومیه گفتند: از بدو شروع به کارم چندین بار برای ایجاد نهاد صنفی تلاش کردیم اما در هر دوره مدیران وقت مانع از انجام این کار شدند. دلیل اصلی همه آن‌ها پیمانی بودن قرارداد کارگران است که در واقع ارتباطی با تشکیل نهاد صنفی ندارد. در حال حاضر آنچه مانع از برگزاری انتخابات و تشکیل شورای اسلامی کار برای کارگران شهرداری شده، بی‌تفاوتی کارفرما و تعلل اداره کار شهرستان ارومیه است.

وی تاکید کرد: در حالی کارگران شهرداری ارومیه فاقد شورای اسلامی کارند که در هر دوره از انتخابات یکی از همکاران به عنوان نماینده صنفی کارگران به اداره کار معرفی می‌شود.

وی همچنین از پرداخت نشدن مطالبات کارگران پیمانکاری شهرداری ارومیه انتقاد کرد و گفت: سالهاست که کارگران پیمانکاری شهرداری ارومیه پیگیر وصول مطالبات معوقه خود هستند اما به دلیل نداشتن نماینده صنفی امکان پیگیری مطالبات صنفی‌شان فراهم نشده است.

این کارگر همچنین با اشاره به رعایت نشدن ایمنی کار در شهرداری ها، گفت: شمار حوادث کار در شهرداری‌ها بالاست و مفاد قانونی مربوط به ایمنی و بهداشت رعایت نمی‌شود و همین موضوع نیاز کارگران به نمایندگان صنفی را افزایش داده است.

وی افزود: عقیده داریم که وجود شورا و اطمینان کارگر به نمایندگان منتخب خود، جلوی خیلی از مشکلات صنفی را می‌گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز