خبرگزاری کار ایران

"سالاری" که برای بار دوم مدیرعامل تامین اجتماعی شد، کیست؟

"سالاری" که برای بار دوم مدیرعامل تامین اجتماعی شد، کیست؟
کد خبر : ۱۵۴۰۶۳۵

سالاری از میان بیش از بیست مدیرعامل و رئیس سازمان تامین اجتماعی از بدو تاسیس تاکنون، اولین مدیری است که در دو مقطع و توسط دولت‌های متفاوت به این سمت برگزیده می‌شود.

به گزارش ایلنا، مصطفی سالاری اخیرا با تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و حکمی از سوی احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت چهاردهم به عنوان سرپرست پست مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزیده شد. 

مصطفی سالاری متولد ۱۳۵۵، دانش‌آموخته دکتری حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. او علاوه بر فعالیت مدیریتی در سازمان‌های اقتصادی و بنگاه‌داری مرتبط با جوامع کارگری، سابقه استانداری بوشهر و گیلان را در کارنامه دارد و یک بار از تیرماه ۱۳۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰ عهده‌دار این سمت بود. 

سالاری از میان بیش از بیست مدیرعامل و رییس سازمان تامین اجتماعی از بدو تاسیس تاکنون، اولین مدیری است که در دو مقطع و توسط دولت‌های متفاوت به این سمت برگزیده می‌شود. 

در بررسی کارنامه عملکردی مصطفی سالاری، برخی موارد زیر قابل توجه است. از جمله: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بعد از وقفه ۱۵ساله که منجر به افزایش حدود دو و نیم برابری حقوق بازنشستگان طی ۱۳ ماه (در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به اسفند ۱۳۹۸) شد. 

اجرای طرح تحول دیجیتال که غیرحضوری کردن بیش از ۳۰ خدمت مهم سازمان برای موجب کاهش هفتاد درصدی مراجعات حضوری بود، توسعه و ارتقای مرکز ارتباط مردمی ۲۴ساعته سازمان (سامانه ۱۴۲۰) که آثار این اقدامات برای ذی‌نفعان و مراجعین سازمان کاملا محسوس بوده و منجر به چابک‌سازی ارائه خدمات شده است. 

یکی از مهم‌ترین اقدامات وی، عملیاتی کردن پروژه نسخه الکترونیک و حذف کامل دفترچه‌های کاغذی برای اولین بار در کشور بود. 

طرح مقررات‌زدایی و تجمیع و تنقیح بخشنامه‌های سازمان که عبارت بود از تجمیع بیش از ۲ هزار بخشنامه سازمان در ۱۷ بخشنامه جامع موضوعی با مشارکت کامل اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و تشکل‌های کارفرمایی به منظور شفاف‌سازی و بهبود فضای کسب‌وکارها و حمایت از تولید و فعالین اقتصادی نیز از جمله اقدامات وی بود. 

اجرای طرح سطح‌بندی مراکز و خدمات درمانی به منظور رفع تبعیض بین مناطق و استان‌های سراسر کشور با هدف توسعه عدالت درمانی در سطح کشور نیز در کنار وصول ۱۲۳ هزار میلیارد تومان وصول مطالبات سازمان از دولت طی ۲ سال، از جمله نقاط کارنامه سالاری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز