خبرگزاری کار ایران

توضیحات سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه درمان کارگران مجموعه «ایران صدرای بوشهر»

توضیحات سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه درمان کارگران مجموعه «ایران صدرای بوشهر»
کد خبر : ۱۵۳۵۳۸۵

سازمان تامین اجتماعی با ارسال جوابیه‌ای نسبت به انتشار گزارشی تحت عنوان «اعتبار بیمه درمان تأمین اجتماعی کارگران ایران صدرای بوشهر تمدید نمی‌شود؟» واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با ارسال جوابیه‌ای پیرامون گزارش «اعتبار بیمه درمان تأمین اجتماعی کارگران ایران صدرای بوشهر تمدید نمی‌شود؟» این خبرگزاری، توضیحاتی در این حوزه ارائه داد که طبق قانون مطبوعات عیناً منتشر می‌شود.

متن جوابیه به این شرح است:

احتراماً؛ عطف به مطلب منتشرشده آن خبرگزاری در تاریخ ۳۱ شهریورماه امسال با عنوان «اعتبار بیمه درمان تأمین اجتماعی کارگران ایران صدرای بوشهر تمدید نمی‌شود»، خواهشمند است دستور فرمائید توضیحات زیر در ارتباط با موضوع یادشده جهت تنویر افکار عمومی منتشر شود. پیشاپیش از همکاری جنابعالی سپاسگزاری می‌شود. 

طبق مواد ۳۶ و ۳۹ قانون تامین اجتماعی کارفرما مسئول پرداخت حق‌بیمه سهم خود و بیمه‌شده به سازمان تأمین اجتماعی است و کارفرما مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه‌شده را کسر نموده و سهم خود را بر آن افزوده و به این سازمان تادیه نماید، در صورتی که کارفرما از کسر حق بیمه سهم بیمه‌شده خودداری نماید، شخصاً مسئول پرداخت آن خواهد بود، تأخیر کارفرما در پرداخت آن رافع مسئولیت و تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در مقابل بیمه‌شده نخواهد بود. همچنین کارفرما مکلف شده است حق بیمه مربوط به هر ماه را حداکثر تا آخرین روز ماه بعد به ترتیبی که در آئین نامه طرز تنظیم و ارسال صورت مزد که به تصویب شورای عالی سازمان تأمین اجتماعی خواهد رسید به این سازمان تسلیم نماید. 

در این راستا و در اجرای ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی و قانون تفسیر شمول ماده قانونی فوق‌الذکر به بیمه‌شدگان و رعایت آن توسط سازمان تامین اجتماعی مصوب ۱۸/۱۱/۱۳۹۰ مجلس محترم شورای اسلامی و به منظور احقاق حقوق حقه بیمه‌شدگان، سیستم دریافت هوشمند لیست حقوق و مزد ماهیانه کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی تکمیل شده و از طریق ذینفعان این سازمان در حال بهره‌برداری است. 

برای اجرای صحیح، کامل و دقیق ماده قانونی یادشده و قانون تفسیر آن و همچنین به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی درعدم ارسال لیست حقوق و مزد ماهیانه کارگران شاغل، دستور اداری مورخ ۱۰/۰۶/۱۴۰۳ صادر و کلیه واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی موظف شده‌اند در مواردی که کارفرمایان مشمول قانون تامین‌اجتماعی در پرداخت حق‌بیمه ماهیانه به همراه لیست حقوق و مزد کارکنان شاغل دچار مشکل باشند، لیست ارائه شده از طریق کارفرمایان را با رعایت قانون تفسیر شمول ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی با پرداخت بخشی از حق بیمه و یا حتی بدون حق‌بیمه دریافت و به استناد لیست‌های دریافتی و بدون هیچگونه وقفه در امور جاری کارفرمایان، کلیه تعهدات قانونی را در مقابل بیمه‌شدگان انجام دهند. 

با این توصیف، بدهی معوقه کارگاه ارتباطی به لیست جاری آن‌ها نداشته و بیمه‌شدگان ذی‌ربط به استناد لیست‌های دریافتی به ترتیب فوق و صرف‌نظر از وضعیت بدهی کارگاه از کلیه تعهدات کوتاه‌مدت و بلند مدت سازمان تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند. 

سید محمدرضا فیاضی بروجنی

مشاور مدیر عامل و مدیرکل روابط عمومی

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز