خبرگزاری کار ایران

فراخوان اعتصاب سندیکاهای اسپانیا برای حمایت از فلسطین

فراخوان اعتصاب سندیکاهای اسپانیا برای حمایت از فلسطین
کد خبر : ۱۵۳۵۲۶۷

بیش از ۲۰۰ اتحادیه کارگری و سازمان غیردولتی (NGO) در اسپانیا روز جمعه اعتصاب عمومی ۲۴ساعته را با عنوان «علیه نسل کشی و اشغال فلسطین» آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ده‌ها سندیکا، تشکل کارگری و موسسه مردم نهاد اسپانیا در واکنش به ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و ادامه بمباران لبنان، فراخوان اعتصاب و اجتماعاتی را در سراسر این کشور علیه این روند صادر کردند.

طبق این گزارش، بیش از ۲۰۰ اتحادیه کارگری و سازمان غیردولتی (NGO) در اسپانیا روز جمعه اعتصاب عمومی ۲۴ساعته را با عنوان «اعتراض به نسل کشی و اشغال فلسطین» آغاز کردند. 

آنان اجتماعی را در پایتخت مادرید و سایر شهرهای بزرگ مانند بارسلونا و بیلبائو برگزار کردند و همچنین دانشجویان دانشگاه به نشانه همبستگی کلاس‌های خود را متوقف کردند. 

قرار است در هفته پیش رو اعتصابات بیشتری در اعتراض به این روند از طرف نهادهای مدنی و تشکلات کارگری اسپانیا برنامه‌ریزی شود.

اتحادیه‌ها و سازمان‌های غیردولتی بیان کردند که حملات اسرائیل به غزه و لبنان «غیرقابل تحمل» شده است و از دولت اسپانیا می‌خواهند که «فورا روابط دیپلماتیک، تجاری و نظامی با اسرائیل را قطع کند» تا از مشارکت این رژیم در «پاکسازی قومی اسرائیل» جلوگیری کند. 

اتحادیه‌ها تظاهرات مختلفی را در طول روز ترتیب دادند، از جمله تظاهرات در کارخانه‌های تولید تجهیزات نظامی که همگی روز جمعه در مقابل مقر وزارت خارجه در مادرید اجتماع کردند.

کارمن آرنایز، دبیر فعالیت‌های اجتماعی در کنفدراسیون عمومی کار (CGT) که رهبری اعتصاب را بر عهده داشت، اظهار داشت: ما این اقدام را با حمایت بسیاری از سازمان‌های غیردولتی برای پاسخ به خواسته‌های کارگران فلسطینی سازماندهی کردیم.

او تاکید کرد: بزرگترین اقدامی که ما به عنوان اتحادیه‌های کارگری می‌توانیم انجام دهیم اعتصاب عمومی است.

آرنایز با محکوم کردن رژیم صهیونیستی به دلیل «نقض کامل قوانین بین المللی و حقوق بشر» و ارزیابی این اقدامات به‌عنوان نسل کشی گفت: پیامی که ما می‌خواهیم به دولت اسپانیا و جهان ارسال کنیم این است که همه روابط با اسرائیل را قطع کنند. 

آرنیز همچنین از کنترل صادرات تسلیحات به اسرائیل و سرمایه‌گذاری در بهداشت، آموزش و خدمات اجتماعی به جای سلاح حمایت کرد. وی بر لزوم برگزاری تظاهرات جهانی در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید از ورود غیرنظامیان از جمله هزاران زن و کودک به یک دور باطل که گویی طبیعی است جلوگیری کرد. 

وی از ممنوعیت تظاهرات حمایت از فلسطین در چندین کشور اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و ایالات متحده انتقاد کرد و آن‌ها را تداوم روحیه «فاشیستی» در اروپا توصیف کرد. او با اشاره به حادثه اخیر در آلمان که در آن کودکی به دلیل حمل پرچم فلسطین با کودکی روبرو شد، چنین ممنوعیت‌هایی را «رسوایی» خواند. 

یورش اسرائیل تقریباً کل جمعیت این سرزمین را در میان محاصره مداوم که به کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو منجر شده است، آواره کرده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز