خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران ساختمانی در استرالیا علیه انتقال مدیریت به دولت

تجمع کارگران ساختمانی در استرالیا علیه انتقال مدیریت به دولت
کد خبر : ۱۵۳۱۱۸۸

روز سه‌شنبه جمعیت زیادی از کارگران استرالیایی با لباس‌های نارنجی و زرد در بیرون از تالار تجاری ملبورن تجمع کردند و پرچم‌های اتحادیه خود یعنی «CFMEU» را تکان داده و شعار می‌دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه تایمز هندوستان، هزاران کارگر ساختمانی در ملبورن و سیدنی در اعتراض به تصمیم دولت استرالیا مبنی بر تحت مدیریت قرار دادن بخش ساخت و ساز کلان این کشور و همچنین تحت سیطره گرفتن اختیارات تشکل‌های کارگری، اعتصاب کرده و به خیابان‌ها آمدند. 

روز سه شنبه جمعیت زیادی از کارگران با لباس‌های نارنجی و زرد در بیرون از تالار تجاری ملبورن تجمع کردند و پرچم‌های اتحادیه خود یعنی «CFMEU» را تکان داده و شعار می‌دادند. در همین حال، اعتراض سیدنی در بلمور پارک آغاز شد و کارگران به سمت پارلمان ایالتی در خیابان مک کواری راهپیمایی کردند. 

مداخله دولت در ماه گذشته به دنبال اتهامات فساد در داخل اتحادیه کارگران بود که منجر به کناره گیری جان ستکا، دبیر شعبه مرکزی در ماه ژوئیه شد. برای رسیدگی به پیامدهای این رسوایی، دولت فدرال در ماه آینده نشستی را با اتحادیه‌ها، مشاغل و مقامات دولتی ترتیب می‌دهد. 

ای بی‌سی نیوز به نقل از مدیران اتحادیه اعلام کرد: این تظاهرات به دنبال تظاهرات‌های قبلی است که در آن ده‌ها هزار نفر از اعضای اتحادیه‌های کارگری دیگر مانند اتحادیه کارگران تولیدی استرالیا، اتحادیه کارگران برق و اتحادیه لوله‌کش‌ها در شهرهایی از جمله ملبورن، سیدنی، آدلاید، بریزبن، کنز، کانبرا راهپیمایی کردند. کارگران در این اعتراض بهانه قرار دادن فساد یک فرد اخراجی که اتفاقا نزدیک به دولت بوده، برای به کنترل درآوردن تشکل صنفی خود و انحصار مشاغل و ارائه فرصت‌های شغلی ساختمانی را محکوم می‌کنند. 

پلیس خواستار اعتراضات مسالمت‌آمیز در طول تجمعات شده است. دولت نیز اعضای اتحادیه را به مشورت با تشکل‌های کارفرمایی فراخوانده و کارفرمایان را میانجی قرار داده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز