خبرگزاری کار ایران

آزادی ۵۷ کارگر مهاجر بنگلادشی از زندان امارات

آزادی ۵۷ کارگر مهاجر بنگلادشی از زندان امارات
کد خبر : ۱۵۲۶۴۴۵

ماه گذشته ده‌ها نفر از کارگران بنگلادشی معترض همراه با انقلاب این کشور که در مقابل سفارت بنگلادش تجمع کرده بودند، توسط امارات بازداشت و محاکمه شدند که روز گذشته با رایزنی دولت موقت جدید خود، آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه دیلی استار، آزادی ۵۷ شهروند بنگلادشی که توسط دادگاه امارات به زندان محکوم شده بودند، خبری بود که جامعه بزرگ کارگران اهل شبه قاره هند را در این کشور خوشحال ساخت. 

امارات و قطر دو کشور حاشیه خلیج فارس هستند که صدها هزار کارگر مهاجر بنگلادشی، نپالی، هندی و پاکستانی را در خود جای دادند. 

در این میان، کارگران مهاجر بنگلادشی تمام نیروی کار خود را وقف کشورهای میزبان می‌کنند، اما به نظر می‌رسد قلب آن‌ها ریشه در سرزمین مادری خود دارد و این باعث شد که در انقلاب اخیر مردم بنگلادش آنان نیز در خیابان‌های امارات در همبستگی با کارگران و دانشجویان هم وطن خود، به خیابان‌ها بیایند و هزینه این اقدام خود را نیز بدهند. 

ماه گذشته امارات متحده عربی ۵۷ کارگر مهاجر بنگلادشی را به دلیل تظاهرات علیه دولت بنگلادش به ۱۰ سال حبس (سه نفر هم به زندان ابد) محکوم کرد. این کشور نفت خیز، که میزبان حدود ۵۰ هزار بنگلادشی است، صدور ویزای استخدامی جدید را نیز برای بنگلادشی‌ها پس از تجمع بزرگ بنگلادشی‌های کارگر ساکن دوبی برای این کشور محدود کرد.

افکار عمومی البته شاهد تظاهرات مشابهی در مقابل سایر سفارتخانه‌های بنگلادش در خارج از کشور نیز بوده است. اما قضاوت سریع امارات متحده عربی اقدامی عجیب بود؛ اقدامی که پس از سرنگونی دولت با واکنش فوری و پیگیری دولت موقت جدید بنگلادش مواجه شد.

یکی از کارگران آزاد شده از زندان به دیلی استار گفته است: ما هرگز در اعتراض به کارفرمایان خویش و برای نقض حقوق سیستماتیک خود در امارات تجمعی نکردیم. ما برای بهبود وضعیت وطن خویش جمع شدیم. حاکمان امارات نیز می‌دانند ما به این دلیل که زندگی و کار در کشور خودمان دشوار شده بود، مهاجرت کردیم و اتفاقاً چون نمی‌خواستیم از وطن دور بوده و باری بر دوش اماراتی‌ها باشیم، معترضانه به خیابان آمدیم؛ اما اماراتی‌ها مانند مهاجمان خارجی با ما برخورد کردند!

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز