خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران راننده «درزین»ر اه‌آهن کرمان از حقوق دریافتی

نارضایتی کارگران راننده «درزین»ر اه‌آهن کرمان از حقوق دریافتی
کد خبر : ۱۵۲۴۶۹۵

تعدادی از کارگران راننده «درزین» شاغل در ابنیه فنی راه‌آهن کرمان از حداقل دریافتی دستمزد خود رضایت ندارند.

تعدادی از کارگران راننده «درزین» شاغل در ابنیه فنی راه‌آهن کرمان در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: ما کارگران راننده «درزین» شاغل در راه‌آهن کرمان تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار حداقل‌های مزدی را دریافت می‌کنیم و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گفته یکی از کارگران، ماه گذشته، یک کارگر راننده درزین با ۲۰ سال سابقه کارو با داشتن سه فرزند حدود ۱۴ میلیون تومان دریافتی ماهانه داشته است که این رقم باتوجه به کار سخت و پر مسئولیتی که انجام می‌دهد، در عین حال با افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است.

این کارگر افزود: جدا از همه مشکلات کارفرما بخشی از همین حداقل دستمزد را به موقع پرداخت نمی‌کند.

او با بیان اینکه بخش دیگری از مطالبات‌مان مربوط به تبدیل وضعیت شغلی است که سال‌هاست پیگیر آن هستیم، در عین حال روند جاری منجر به افزایش مشکلات مالی و دغدغه‌های روحی برای کارگران ابنیه فنی راه آهن شده است، در انتقاد به بی‌توجهی در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران گفت: شرکت‌های طرف قرارداد با راه آهن در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران از چندسال پیش کوتاهی می‌کنند. این شرکت‌ها یا به کارگران لباس، کفش و دستکش ایمنی ارائه نمی‌کنند یا اگر لباس و کفش ایمنی تهیه می‌کنند آن چنان بی‌کیفیت است که شرایط ایمن برای کارگر فراهم نمی‌کند.

به گفته وی؛ بسیاری از کارگرانی که سطح مهارتی بالایی دارند از سوی کارفرمایان نادیده گرفته می‌شوند به همین دلیل با حداقل دریافتی انگیزه خود را برای ادامه اشتغال از دست می‌دهند. برخی از این کارگران ترجیح می‌دهند برای کسب درآمد بیشتر، خودخواسته محل کار خود را تغییر دهند.

این کارگر با بیان اینکه از مزایای سختی کار و طرح طبقه‌بندی مشاغل هم محروم هستیم، ادامه داد: هر زمان پیگیر پرداخت مطالبات خود از مسئولان می‌شویم به جای چاره‌اندیشی از ما می‌خواهند شرایط و وضعیت بی‌پولی را درک کنیم.

وی در پایان گفت: بیش از نیمی از جامعه کارگری شاغل در ابنیه فنی راه آهن مستاجر هستند و ۷۰ درصد حقوق دریافتی کارگران برای اجاره‌بها صرف می‌شود.

«درزین »نوعی وسیله نقلیه ریلی در اندازه تقریبی مینی بوس که به منظور تردد خاص مامورین راه آهن بکار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز