خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

نیروهای پیمانکاری مخابرات: حقوق ما ناچیز است اما بالادستی‌ها از سودِ خود کوتاه نمی‌آیند

نیروهای پیمانکاری مخابرات: حقوق ما ناچیز است اما بالادستی‌ها از سودِ خود کوتاه نمی‌آیند
کد خبر : ۱۵۲۱۷۵۳

نیروهای پیمانکاری مخابرات ایران می‌گویند: ما هیچ زمانی در انجامِ وظایفِ خود کوتاهی نکرده‌ایم و با وجودِ شرایط اسفناک موجود نیز در انجام وظایف کوتاهی نخواهیم کرد، اما مدیریت بالادستی به هیچ وجه از سود و منفعت سهام‌داری خود دل نکنده و فکری به حال ما نمی‌کند.

 جمعی از نیروهای پیمانکاری مخابرات ایران در تماس با خبرنگار ایلنا، از رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطاتِ دولت چهاردهم درخواست حل مشکلاتِ چندساله‌ی خود را داشتند. 

این نیروها با انتقاد از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران می‌گویند: آنچه به عنوان خصوصی‌سازی اتفاق افتاد درواقع هیچ نسبتی با خصوصی‌سازی نداشت و بهتر است نام خصولتی‌سازی را برای آن به‌کار ببریم. ما کارگران و کارشناسان فنی و تخصصی شرکت مخابرات، در دورانِ خصولتی‌سازی عجیب و پُرحاشیه‌ی شرکت مخابرات با پیمانکاران محلی قراردادهای بسیار پُرنقص و پُر از اشکالات قانونی - به دلیل‌عدم اطلاع از حقوق اولیه خود - بسته و فعالیت کردیم. 

آن‌ها ادامه دادند: هر پیمانکار به نوبه‌ی خود از حقوق، مزایا، حق بیمه و سایر حقوق قانونیِ ما بدون هیچ تذکر و نظارتی از سمت مقام بالادستی کسر کرد و با توجه به‌عدم وجود مرجعی مطمئن در داخل شرکت‌ها به راحتی به فعالیت خود ادامه دادند. 

نیروهای پیمانکاری مخابرات می‌گویند: پس از سال‌ها فعالیت و وعده‌ی بهتر شدنِ اوضاع و پرداخت تمام مطالبات، به یکباره مدیریت شرکت مخابرات اقدام به تجمیع شرکت‌های پیمانکاری و ثبت قرارداد با پیمانکاری یکپارچه در سراسر کشور کرد. تأسف‌آور اینکه مفاد آن قرارداد تا به امروز بر تمام نیروها مخفی مانده است. 

آن‌ها می‌گویند: شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی که عملا از حقوق و مزایای کارکنان و کارگران و کارشناسان فنی این شرکت ارتزاق می‌کنند، بدون هیچ‌گونه پاسخگویی و بی‌هیچ ترسی اقداماتی انجام دادند و کار را به جایی رساندند که نیروها حاضر بودند به همان پیمانکارانِ محلیِ فشل و بی‌قانون برگردد. 

نیروهای پیمانکاری شرکت مخابرات ادامه می‌دهند: در شرح مورد مذکور همین بس که پس از تصویب طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی چنان موج شادی و انگیزه در میان کارگران و کارکنان ایجاد شد که انگار تمام مطالبات چندین ساله‌ی به حق آنان پرداخت شده و قرار است بعد از سال‌ها به حقوقِ از دست‌رفته‌ی خود برسند، اما با توجه به‌عدم اجرایی شدن و ایرادات ساختاری شورای نگهبان تمام این امید به ناامیدی تبدیل شد. 

این نیروها در ادامه خطاب به وزیر جدید ارتباطات می‌گویند: ما هیچ زمانی در انجامِ وظایفِ خود کوتاهی نکرده‌ایم و با وجودِ شرایط اسفناک موجود نیز در انجام وظایف کوتاهی نخواهیم کرد، اما مدیریت بالادستی و مافیایی به هیچ وجه از سود و منفعت سهام‌داری خود دل نکنده و فکری به حال ما نمی‌کند. 

آن‌ها می‌گویند: در طول این مدت، شرکت‌هایی مثل خدمات اول، شسکام و طاها چنان رفتارها و اقداماتی عجیب انجام داده‌اند که عملا گذرانِ زندگی عادی که هیچ، گذرانِ یک زندگیِ زیر خط فقر هم برای نیروهای این شرکت‌های عریض و طویل و بسیار سودده مشکل بوده است. 

این نیروها در رابطه با مشکلاتِ خود می‌گویند: نبود امنیت شغلی با وجود قراردادهای ۳ ماهه، دریافتِ کفِ حقوق حتی برای کارکنان تخصصی و عدم رتبه‌بندی و عدم اعمال صحیح قانون سنوات و سایر مزایای قانونی، تأخیر در پرداخت حقوق کف قانون کار در هر ماه، عدم پرداخت مزایا و رفاهیات، کسر حق بیمه و عدم پرداخت آن و معوقه‌های موجود به سازمان تأمین اجتماعی که سبب قطعیِ مکرر ماهانه حق بیمه درمانیِ نیروها شده از مشکلاتِ اساسیِ نیروهای پیمانکاری است. 

آن‌ها همچنین می‌گویند: به‌کارگیریِ مدیران میان‌رده از میان پیمانکاران محلی قبلی به عنوان سرپرستان نواحی و عدم بهره‌گیری از نیروهای جوان و به‌کارگیریِ بازنشستگان به صورت گسترده و عدم توزیع منابع انسانی، به صورتی که یک کارشناس کار ۳ الی ۴ کارشناس را با حقوق پایه در روز انجام می‌دهد، از دیگر مشکلات نیروهای پیمانکاری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز