خبرگزاری کار ایران

حمایت کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری از طرح جدید مالیاتی یکپارچه سازمان ملل متحد

حمایت کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری از طرح جدید مالیاتی یکپارچه سازمان ملل متحد
کد خبر : ۱۵۲۱۵۵۷

در بیانیه‌ی ITUC آمده است: ایجاد نظام مالیاتی یکپارچه یک گام مهم در جهت ایجاد کنوانسیون همکاری مالیاتی بین‌المللی است که کنفدراسیون کارگری ما از آن کاملاً استقبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC)، این تشکل با تقدیر از سازمان ملل متحد برای ایجاد شبکه یک پارچه مالیاتی از تلاش برای ایجاد عدالت اجتماعی از طریق سیاست‌های مالیاتی حمایت کرد. 

در بیانیه‌ی ITUC آمده است: این یک گام مهم در جهت ایجاد کنوانسیون همکاری مالیاتی بین‌المللی است که کنفدراسیون کارگری ما از آن کاملاً استقبال می‌کند. 

کمیته بین‌دولتی سازمان ملل در حوزه مالیاتی، با رای اکثریت بزرگی از کشورهای عضو، شرایط جامع مالیاتی یکپارچه را میان کشورها به تصویب رسانده که براساس آن طرحی به‌منظور ایجاد شبکه یکسان مالیاتی پیشنهاد شده است. 

بر این مبنا، تا سال ۲۰۲۷ کلیه کشورهای عضو برای جلوگیری از فرار مالیاتی و فرار سرمایه به خاطر وضع مالیات، نرخ مالیات برابر وضع می‌کنند. 

لوک تراینگل، دبیرکل ITUC با توجه به این اقدام تأکید کرد: «تصویب این طرح یکپارچه جامع مالیاتی نقطه عطفی در تلاش جهانی برای ایجاد یک سیستم مالیاتی بین المللی عادلانه‌تر است. 

وی افزود: این کنوانسیون جدید سازمان ملل متحد کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که همه کشورها، به ویژه کشورهای در حال توسعه، می‌توانند به طور کامل در شکل دادن به سیاست‌های مالیاتی جهانی که تأثیرات گسترده‌ای بر ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع مناسب درآمد به نفع کارگران و فرودستان، مشارکت کنند. 

تراینگل تصریح کرد: ما معتقدیم این چارچوب مالی کشورهای فقیرتر در این تصمیم تقویت می‌شوند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا در کاهش فقر، توسعه خدمات عمومی ضروری، زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه پایدار سرمایه‌گذاری کنند. 

از مزایای این طرح، می‌توان به موضوعاتی چون موارد ذیل اشاره کرد: 

۱) تمرکز بر فراگیری مالیات و عدالت مالیاتی طبق درخواست قدیمی تشکل‌های کارگری جهان

۲) کاهش فرار مالیاتی و اجتناب از سوءاستفاده شرکت‌های چندملیتی و جلوگیری از فرار سرمایه افراد ثروتمندی که به خاطر تفاوت نرخ مالیات در جهان، سرمایه خود را مهاجرت می‌دهند

۳) مدیریت جریان‌های مالی غیرقانونی که به طور نامتناسبی به اقتصادهای در حال توسعه آسیب می‌زند

در این طرح از نقش نظارتی تشکل‌های مدنی و کارگری و صنفی بر روند مالیات ستانی نیز سخن به میان آورده و آنان نیز به مشارکت طلبیده شدند. این امر در ادامه با اصلاح نظام مالیاتی کشورها می‌تواند منابع بیشتری را برای تامین اجتماعی کارگران و همچنین ایجاد عدالت در درآمد اقشار فرودست مردم از جمله کارگران فراهم کرده و باعث بازتوزیع ثروت نیز بشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز